9:38

هنرمندی در تایلند استخوان انگشت یک نقاش معروف را دزدیده و آن را از سه‌پایه خود آویزان می‌کرد تا با این کار استعداد نقاشی اش را تقویت کند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه بانکوک پست، یک هنرمند خرافاتی به نام سوخون میفنسان (Sukhum Meephansan) هفت سال پیش استخوان انگشت توان دوچنی (Thawan Duchanee)، نقاش معروف تایلندی، را دزدید به این بهانه که آویختن این استخوان از سه پایه، استعداد او در نقاشی را تقویت می‌کند.
این هنرمند بعد از هفت سال به ناچار استخوان مذکور را به پسر دوچنی برگرداند؛ ماجرا از آن جا شروع شد که میفنسان ماه ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۰) در یک برنامه تلویزیونی گفت از وقتی این استخوان را نزدیک خود نگه داشته کارش در نقاشی بهتر شده است. بینندگان این برنامه که توجهشان جلب شده بود درباره داستان پرس‌وجوی بیشتری کردند و این سوال برایشان ایجاد شد که اصلا چطور دست این هنرمند به چنین یادگاری رسیده است. میفنسان یک هفته بعد با پسر دوچنی تماس گرفت و از کارش عذرخواهی کرد.
با وجود این، وی سه شنبه هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت‌وگو محور بار دیگر درباره تاثیر ماورالطبیعه انگشت آن هنرمند مرحوم گفت و اعتراف کرد آن را از یکی از شاگردان سابق توان به نام مینا گرفته است. این شاگرد مدعی شده بود پسر هنرمند فقید به هر شاگرد اجازه داده بود یادگاری از پدرش برای خود بردارد و مینا این انگشت را برداشته و به این هنرمند داده بود. پسر دوچنی هم از این شاگرد که اصلا نه می‌شناخت نه تا به حال دیده بود خواست انگشت پدرش را ظرف سه روز به او بازگرداند.
توان دوچنی که بیشتر به نقاشی‌های جسورانه و پساسنتی در حوزه بوداییسم و اساطیر شناخته می‌شد، یکی از هنرمندان معاصر و بزرگ تایلند بود که در سال ۲۰۱۴ درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *