14:56

محمد حقیقت: مطبوعات فرانسه امروز از دو بازیگر ایرانی ستایش کردند.
نوید محمدزاده و پیمان معادی بازیگران فیلم «متری شیش ونیم» امروز مورد ستایش و توجه رسانه‌های فرانسه قرارگرفتند.
فیلم «متری شیش ونیم» ساخته سعید روستایی از امروز چهارشنبه ۲۸ ژوییه همزمان در ۱۲۸ سالن سینماهای فرانسه به نمایش عمومی در آمد.
رسانه‌های فرانسوی از مطبوعات چاپی مثل روزنامه‌های فیگارو، لیبراسیون، لوموند، پاریزین و… گرفته تا سایت‌های سینمایی، دست به تحسین دومین فیلم سعید روستایی زدند.
رسانه‌های فرانسه در تمجیدشان از این فیلم به ویژه از بازی‌های پرقدرت نوید محمدزاده و پیمان معادی دو بازیگران ‌و همچنین میزانس بسیار موثر و حرفه‌ای ا«متری شیش ونیم» نوشتند.
منتقدی می‌نویسد: به تماشاگرانی که مشکل قلبی دارند نگاه کردن سکانس اول فیلم را توصیه نمی‌کنیم چون در این سکانس تنش آن چنان بالاست که حد ندارد… در این اثر شرایط معتادان جامعه ایران ‌که آمارشان در حال بالا رفتن است و فساد حاکم در آن پرداخته می‌شود که به شکل تکان دهنده‌ای ترسیم شده است.
یک روزنامه دیگر از نفسگیر بودن صحنه‌های این فیلم «پلیسی/اجتماعی» نوشته ‌و میزانس آن را استادانه توصیف کرده است.
حال باید دید آیا «متری شیش ونیم» نسبت به فیلم‌های ایرانی دیگر که پیش از این به نمایش عمومی درآمده‌اند،می‌تواند از نظر تعداد تماشاگر رکوردهای قبلی را پشت سر بگذارد؟
گفتنی‌ست که بالاترین فروش فیلم ایرانی در فرانسه متعلق به «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی بوده که مرز یک میلیون تماشاگر را پشت سر گذاشته بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *