0:37

هیات مدیره خانه سینما در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمکی نوشت: وزیر محترم بهداشت مسئولیت جان تک تک اهالی سینما و شاغلین در صنعت تصویر کشور بر عهده ما و شماست!
به گزارش روابط عمومی خانه سینما، متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت
سلام
استحضار دارید که واکسیناسیون گروه های مختلف اجتماعی به صورت اولویت های دریافت واکسن شروع شده است. دانشجویان و اساتید دانشگاه ها و رانندگان تاکسی و کارمندان بانک ها و خبر نگار ها و…همگی در اولويت دریافت واکسن قرار گرفته اند.
اکنون جایگاه خانه سینما (جامعه اصناف سینمایی کشور) کجاست؟
آقای وزیر بهداشت، همکاران ما در شرایطی کار میکنند که به دليل الزامات شغلي نمي توانند صد در صد پروتکل هاي بهداشتي را رعایت كنند . بنا بر ضرورتهاي فني و هنري بيشتر اوقات کارگردان ها با عوامل صحنه فاصله های ایمن را نمي توانند رعایت کنند. بازیگران باید بدون ماسک در زمانهاي طولاني با فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتری گريم شوند يا گفتگو های فیلم را بیان کنند. فیلمبردار فاصله ای چند سانتیمتری با دستیارانش دارد. همه عوامل فیلم اغلب در محیطی بسته و محدود ساعت ها کار میکنند و در معرض ابتلاء به بیماری کرونا هستند. مستند سازان این مرز بوم با قبول خطر و بدون آنکه از ابتلاء به اين بیماری مصون باشند با حضور در مراکز درمانی و اجتماعات مختلف سعی در ثبت این فاجعه ملی و ديگر وقايع مهم كشور دارند.
آقای وزیر نیاز به دیدن فیلم و توليد محتواي فرهنگي هنري آموزشي مذهبي و غيره به شكل تصویري تعطيل شدني نيست. نیاز های فرهنگی یک جامعه و پاسخ به آن امری انکار ناپذیر است كه متأسفانه با بي تدبيري تمام، صنعت تصویر کشور بخصوص در دوران كرونا در معرض انهدام و نابودی قرار گرفته است. همکاران ما به دلیل پر خطر بودن کارشان با مرگ دست و پنجه نرم میکنند.
در چنین شرایطی اختصاص سهمیه واکسن و در اولویت قرار دادن شاغلین در صنعت تصویری کشور واجب است. خانه سینما پیش از این بار ها تلاش کرده از طريق مذاكرات رسمي با مسئولان وزارت خانه متبوع شما سهمیه ای با اولویت گروههاي در حال توليد از سبد واکسن هاي موجود برای اهالی جامعه اصناف سينمايي کشور فراهم کند كه عليرغم قول و قرارهاي رد و بدل شده تا كنون به جایی نرسیده است. با اين بد قولي ها ناچار شده ايم با صدايي بلند براي پيدا كردن گوشي شنوا با كنار گذاشتن تشريفات مرسوم طي این نامه سر گشاده از جنابعالي بخواهیم در مدت زمان كوتاهي كه از مقام وزارت شما باقي مانده اهالي خانه سينما كه در جريان توليد قرار دارند در اولویت های واكسيناسيون قرار گيرند .
در این خصوص آماده گفتگوهاي فوري و بحث پیرامون دلایل مخاطره آمیز بودن شغلمان هستیم.
مسئوليت جان تک تک اهالی سینما و شاغلین در صنعت تصویر کشور بر عهده ما و شماست لطفاً در اين روزهاي آخر همراهی کنید.
هیات مدیره خانه سینما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *