کن- محل برگزاری جشنواره- خبرنگار بانی‌فیلم: امروز سه‌شنبه ۱۴ می که جشنواره کن رسما شروع به کار می‌کند، مراسم افتتاحیه این رویداپ بزرگ سینمایی ساعت هفت و ربع بعدازظهر در کاخ بزرگ لومیر خواهد بود.
رسانه‌های فرانسوی و همچنین بین‌المللی به اتفاقات گوناگون آن پرداخته‌اند و آخرین اخبار پیش از شروع را گزارش کرده‌اند که یکی از آنها خارج شدن محمد رسولف سینماگر مشهور ایرانی از کشور و مستقر شدنش در اروپا نیز جزو همین خبرهاست.

در رابطه با حضور رسول‌اف در روز نمایش فیلم «دانه انجیر مقدس» که در مسابقه اصلی پذیرفته شده و در ساعت سه بعدازظهر روز جمعه ۲۴ می ساعت به نمایش درخواهد آمد، روزنامه لیبراسیون و سایر رسانه ها اشاراتی دارند.
لیبراسیون در پایان مقاله‌ای که در صفحه ۴ امروزش منتشر شده، می‌نویسد:«اگرچه حضور وی در کن هنوز قطعی نیست، اما برای حضور فیلمش می توان تصور کرد که در مورد آن، یک ژست افتخاری و سمبولیک وجود داشته باشد و نامش جزو برندگان در شب اختتامیه قرار گیرد!»
منتقد دیگری در همین روزنامه می‌نویسد که جشنواره کن در طی سال‌های گذشته، پشتیبان و حامی سینماگران ایرانی بوده که در کشور خودشان مورد ستم قرار داشتند و فیلم‌های آنان به شیوه رسمی، یا غیررسمی توانسته از طریقی خود را به جشنواره کن برساند…»
لازم به یادآوری است که در سال ۱۹۹۷ فیلم «طعم گیلاس » نیز در آخرین جمعه جشنواره و تنها در یک سانس در کن به نمایش درآمد و توانست به همراه فیلم ژاپنی «مارماهی» به شکل مشترک جایزه نخل طلا را برای عباس کیارستمی به ارمغان آورد.
امروز سایت جشنواره کن هم تصاویری از فیلم‌های دوره‌های قبل را منتشر کرد که کارکردانانش در این دوره از فستسوال هم حضور دارند. عکس محمد رسول اف با پوستر فیلم «شیطان وجود ندارد» هم در میان تصاویر سایت کن بود.

امسال همچنین قرار است نخل طلای افتخاری دوره ۷۷ به مریل استریپ بازیگر صاحب سبک و مشهور امریکایی اهدا شود.
مریل استریپ امروز به کن رسید و در برابر دوربین خبرنگاران ایستاد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *