13:59

در صورت تایید طرح واکسیناسیون اختصاصی اهالی تئاتر، برادوی نیویورک پس از بیش از یک سال تعطیلی پاییز امسال فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا از روزنامه نشنال، بیل دی بلازیو شهردار نیویورک از برنامه‌ها برای واکسیناسیون تهیه‌کنندگان و بازیگران تئاتر برادوی و بازگشایی پایتخت تئاتر جهان، پس از گذشت بیش از یک سال خبر داد.

به گفته وی، به زودی مراکز تزریق واکسن کرونا در برادوی مستقر خواهد شد تا کار واکسیناسیون اهالی تئاتر انجام شود.

شهردار نیویورک همچنین از ایجاد مراکز تست کرونا در نزدیکی تماشاخانه‌های این محله خبر داد و گفت: باید جامعه تئاتر را برای پاییز آماده کنیم. تا آن زمان وضع جهان بهتر خواهد شد.

اجرایی شدن برنامه‌های دی بلازیو منوط به تایید مقامات ایالت نیویورک است.

در حال حاضر توقف ساخت و اجرای نمایش در برادوی تا ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰) ادامه دارد و هنوز زمان‌بندی مشخصی برای بازگشایی‌ها اعلام نشده است.

تماشاخانه‌های پایتخت تئاتر جهان به دنبال شیوع ویروس کرونا از اواسط ماه مارس سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند. این تعطیلی‌ها به اقتصاد شهر نیویورک که به گردشگری، رستوران گردی و سرگرمی وابسته است، ضربه سختی زد.

براساس برآوردها، برادوی سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار برای اقتصاد نیویورک درآمدزایی می‌کند. صنعت تئاتر در این محله حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرده بود و با تعطیلی آن، اهالی تئاتر از عوامل تولید گرفته تا بازیگران در یک سال گذشته به ناچار یا به دنبال فرصت‌های شغلی دیگر در حوزه سرگرمی رفتند و یا به کارهای غیرمرتبط مشغول شدند.

سوالی که برای تماشاخانه‌داران نیویورکی ایجاد شده، ماهیت محدودیت‌های کرونایی و تعداد مجاز پذیرش تماشاگر است. بسیاری از فعالان این صنف معتقدند اگر ظرفیت پذیرش تماشاچی محدود شود، بازگشایی‌ها فایده‌ای ندارد.

نیویورک چندی پیش مجوز بازگشایی سینماها را با ۲۵ درصد ظرفیت، یا پذیرش تنها ۵۰ تماشاچی در هر سانس، صادر کرد. رستوران‌های این شهر نیز با ۵۰ درصد ظرفیت خود مجاز به فعالیت هستند. سالن‌های کنسرت در این شهر نیز با ۱۰ درصد ظرفیت بازگشایی شده‌اند و حضور در این سالن‌ها مشروط به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ارائه تست منفی کروناست.

به گزارش اداره بهداشت نیویورک، روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ مورد جدید به آمار مبتلایان به ویروس کرونا اضافه می‌شود. این شهر در ماه مارس و آوریل سال ۲۰۲۰ یکی از کانون‌های جهانی شیوع کرونا بود. تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان نیویورک در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *