هفته‌ای که پشت سرگذاشتیم، جامعه رسانه‌ای و هنری استان کرمان ۲ نفر ازپیشکسوتان و استادان خود به نام فرید پیروزاده و منوچهر افراسیابی را از دست داد.

به گزارش ایرنا، مرحوم فرید پیرو زاده از اهالی باسابقه، خوشنام و با اخلاق هنر ورسانه استان کرمان به شمار می رفت که سال ها در کسوت تصویربرداری و کارگردانیدر صداوسیمای مراکز کرمان و هرمزگان نیز فعالیت کرده بود و صحنه های شیرین وتلخی را از خود به یادگار گذاشت.

پیرو زاده در جریان فاجعه ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکاییدر سال ۶۷، جزو تیم رسانه ای بود که به محل حادثه اعزم شد و نخستین تصاویررسانه ای را از این اقدام جنایتکار دولت آمریکا ثبت و ضبط کرد.

مرحوم پیرو زاده به جز کار تصویربرداری، کارگردانی فیلم کوتاه مهربانی وتصویربرداری سریال قصه های دارا، برنامه نمای نزدیک و غیره را نیز انجام داده بود.

درگذشت پدر موسیقی بافت

171034562.jpg

منوچهر افراسیابی نیز چهره‌ ماندگار موسیقی شهرستان بافت که به پَر موسیقی بافتنیز ملقب بود ۱۷ فرودین روی در نقاب خاک کشید و جامعه هنری استان در فقدان اینهنرمند پیشکسوت حوزه موسیقی به سوگ نشست.

مرحوم افراسیابی که از قبل انقلاب فعالیت هنری داشت بیش از نیم قرن ضمن خلقآثار هنری، شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرد.

وی در نواختن ساز ویولن و فلوت تبحر زیادی داشت و در کنار تدریس به آهنگ سازی وموسیقی نیز می پرداخت؛ سرود معلم ساخته افراسیابی بارها از صدا و سیمای کرمانپخش شده است.

مرحوم افراسیابی به جز رشته موسیقی، در حوزه ورزش نیز فعالیت می کرد و از فعالانو پیشکسوتان ورزش شهرستان بافت نیز محسوب می شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *