12:33

بازیگر برنده اسکار برای فیلم «ماه‌زده» در ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، المپیا دوکاکیس بازیگر تحسین‌شده که بیش از همه برای ایفای نقش در فیلم «ماه‌زده» شناخته می‌شد و برای ایفای این نقش برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شده بود، در ۸۹ سالگی درگذشت.

آپولو برادر این بازیگر نوشت: المپیا خواهر عزیز من امروز صبح در نیویورک از دنیا رفت. پس از چند ماه بیماری وی سرانجام در کنار همسرش لویی به آرامش رسید.

المپیا دوکاکیس وقتی ۵۶ ساله بود به لطف بازی در فیلم «ماه‌زده» برنده اسکار شد و به شهرت رسید. در آن فیلم او نقش یک شخصیت فوق‌العاده کمیک را بازی کرد که «شِر» خواننده سرشناس در نقش دختر او بازی کرده بود.

همان زمان واشینگتن پست نقش‌آفرینی وی در نقش این شخصیت را تحسین کرده و ضمن تمجید از بازیگران مکمل فیلم از جمله شِر و نیکلاس کیج، پیش‌بینی کرده بود که شخصیت رز به عنوان یک مادر خسته از دنیا، بتواند اسکار را برای دوکاکیس به ارمغان بیاورد.

وی بازیگر فیلم‌های تحسین شده دیگری چون «ماگنولیاهای فولادی» در سال ۱۹۸۹، «دختر شاغل» در سال ۱۹۸۸ و «قطعه موسیقی آقای هالند» در سال ۱۹۹۵ بود.

این بازیگر در فیلم پرفروش «ماگنولیاهای فولادی» در کنار جولیا رابرتز، سالی فیلد، شرلی مک‌لین بازی کرده و در نقش یک بیوه ثروتمند ظاهر شده بود که با اقبال زیادی روبرو شد.

وی همچنین بازیگر کمدی رمانتیک وودی آلن در سال ۱۹۹۵ با عنوان «آفرودیت توانا» بود.

دوکاکیس که بیشتر در نقش مادران تندخو بازی می کرد همین نقش را در مقابل کریستی الی در فیلم «ببین چه کسی حرف می‌زند» در سال ۱۹۸۹ و «پدر» در سال ۱۹۸۹ ایفا کرد.

المپیا دوکاکیس همچنین در تلویزیون نیز از سابقه زیادی برخودار بود و سه بار نامزدی امی را به دست آورده بود که اولی برای فیلم «روز شانس»، دومی برای «قصه‌های بیشتری از شهر» و سومی برای مینی سریال «ژاندارک» در سال ۱۹۹۹ بود.

وی دختر یک مهاجر یونانی بود که نمایش‌های کلاسیک یونانی را روی صحنه می‌برد. دوکاکیس پس از اینکه از رشته هنرهای نمایشی در سال ۱۹۵۸ فارغ‌التحصیل شد راهی نیویورک شد و نخستین بار سال ۱۹۶۲ در سریال «پزشکان و پرستاران» جلوی دوربین رفت و همان سال به عنوان بازیگر مهمان در سریال محبوب «دکتر کیلدر» بازی کرد.

لویی زوریک همسر دوکاکیس که بازیگر تئاتر بود سال ۲۰۱۸ در ۹۳ سالگی درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *