12:29

موسسه «بهمن سبز» عملیات ساخت پردیس سینمایی ایران ساری را پس از چند سال پیگیری برای دریافت مجوزهای لازم آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی بهمن سبز، کلنگ احداث پردیس سینمایی ایران ساری به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور با زیربنایی در حدود ۳ هزار متر مربع با حضور استاندار مازندران، نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، سرپرست شهرداری ساری، معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، مدیرکل حوزه هنری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مدیرعامل موسسه بهمن سبز به زمین زده شد.
این پردیس سینمایی قرار است در زمین ۵۵۰ متری سینما ایران سابق ساری و در ۵ طبقه روی همکف و ۲ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ مجموعاً ۸ طبقه شامل ۵ سالن سینمای مجهز و مدرن با امکانات بروز پخش فیلم و امکانات رفاهی نظیر سالن اختصاصی کودک، فودکورت، پلاتو، استودیو، گالری و… احداث شود. سالن اصلی این سینما با ظرفیت ۱۸۵ نفر، ۴ سالن سینما دیگر با ظرفیت‌های ۷۲ و ۹۳ نفر و یک کافه سینمای روباز ۱۰۰ نفره، مجموع ظرفیت کل سینما را به ۶۱۵ نفر خواهند رساند.
اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که مطابق توافق با مشارکت حوزه هنری، شهرداری ساری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی تأمین می‌شود.
موسسه بهمن سبز طراحی و اجرای این پروژه مهم فرهنگی استان مازندران را برعهده دارد و مدت زمان احداث آن یک سال و نیم درنظر گرفته شده است.
قرار است عملیات اجرایی این پروژه که در گام نخست شامل تخریب بنای قدیمی است تا یک هفته دیگر آغاز شود.
سینما ایران ساری در سال ۱۳۳۸ با یک سالن تأسیس و در دی ماه ۱۳۸۵ به دلیل فرسودگی ساختمان و نداشتن امنیت برای تماشاگران به طور رسمی تعطیل شد.
موسسه «بهمن سبز» هم اکنون با سه سینمای بهمن آمل، بهمن بهشهر و سپهر ساری در استان مازندران فعالیت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *