12:07

بانی‌فیلم: استارت جابجایی در بخش مدیران سینمایی زده شد و در نخستین گام از این تغییرات ایجابی، محمدمهدی عسکرپور به عنوان دبیر جدید انجمن صنفی «وی‌ او دی» منصوب شد!
با جابجایی دولت حسن روحانی تا حدود چهل روز دیگر و ایجاد قطعی تغییرات اساسی در پشت میزنشینی مدیران سینمایی، تا پایان عمر کوتاه دولت فعلی، در روزهای آینده بازهم شاهد رفت‌وآمدها و گرفتن پست‌های جدید توسط مدیران فعلی سینمایی خواهیم بود!
ایرنا به نقل از رئیس انجمن صنفی «وی‌ او دی» از انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان دبیر جدید و بازگشت دو پلتفرم به فعالیت‌های این صنف خبر داد.
عسکرپور که پس از رضا میرکریمی برای دو سال عنوان دبیر جشنواره فجر بین‌الملل را داشت، با اطمینان یافتن از قطعی شدن ترک پست دبیری این جشنواره پس از روی کار آمدن دولت ابراهم رییسی، حالا با حکم محمد صراف رئیس انجمن صنفی «وی‌ او دی»ها، دبیر این انجمن شده است.
با توجه به جایگاه پلت‌فرم‌ها در آینده نظام اقتصادی سینمای ایران و تعیین کننده بودن و اولویت داشتن موضوع سرمایه در ساختار تهیه فیلم و سریال، به احتمال زیاد و به دلیل تضاد دیدگاه‌های سیاسی میان مدیران جدید سازمان سینمایی با برخی از پلت‌فرم، در آینده نه چندان دور شاهد بروز اختلاف‌نطرها در روند تصمیم‌گیری‌های سینمایی خواهیم بود
با حضور عسکرپور در انجمن صنفی «وی‌ او دی»ها و انتظار بازگشت دو پلت‌فرم پرکار دو پلتفرم «فیلیمو» و «نماوا» به این انجمن،‌ که پیش‌تر به دلیل بروز برخی اختلاف‌ها،‌کناره گرفته بودند،‌ به نظر می‌رسد باید در آینده شاهد قدرت‌نمایی این انجمن بود!
به نظر می‌رسد عسکرپور پس از یک سال ناکام در دبیر جشنواره بین‌المللی فجر و برگزاری پرحاشیه این فستیوال یک هفته‌ای در ماه گذشته،‌حالا و با تکیه زدن به صندلی دبیر انجمن صنفی «وی‌ او دی»ها، از جایگاه نسبتاً قدرتمندی برای چانه‌زنی در معادلات بعدی سینمایی برخوردار باشد. این پیش‌بینی البته کاملاً به ترکیب مدیران آتی سازمان سینمایی مرتبط است؛ اینکه آنان در چارچوب‌های نظام سیاست‌گذاری سینمایی‌ خود تا چه اندازه حاضرند میدان را به رقیبان خود وا بگذارند!

در خبر ایرنا آمده که محمد صراف با اشاره به جایگاه وی‌اودی‌ها، گفت: رشد فعالیت‌های وی‌اودی‌ها در سال‌های گذشته و تولید محتوا در نمایش خانگی باعث شد لزوم فعالیت جدی‌تر انجمن صنفی بیش از پیش احساس شود.
وی با اشاره به تصمیمات جدید هیات مدیره انجمن اعلام کرد: بر همین اساس در جلسات هیات مدیره تصمیم جدی بر این بود که در عین اینکه فعالیت انجمن گسترش بیشتری پیدا کند نیاز است که یک دبیر با تجربه برای انجمن انتخاب شود. گزینه‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت آقای محمدمهدی عسکرپور به دلیل تسلط به فضای پلتفرم‌ها و تولید، سابقه تهیه کنندگی و همچنین آشنایی کامل با قوانین تولید برای این سمت انتخاب شدند.
رئیس انجمن صنفی وی‌اودی با اشاره به تصمیمات دیگر انجمن صنفی اظهار کرد: از دو پلتفرم [«فیلیمو» و «نماوا»] دعوت شد تا در صنف حضور داشته باشند و بر همین اساس با مدیران این پلتفرم‌ها جلساتی داشتیم که آنها نیز استقبال کردند.
وی با اشاره به انصراف این ۲ پلتفرم در سال گذشته توضیح داد: حضور این ۲ پلتفرم در انجمن مغتنم است و به لحاظ قانونی هم مشکلی وجود ندارد، چون دوستان انصراف کتبی نداده بودند.
صراف ابراز امیدواری کرد: در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» انجمن صنفی بتواند با برقراری ارتباط موثر با رگولاتور موانع پیش روی این صنعت بزرگ و نوپا را رفع کند.
محمدمهدی عسکرپور دبیر جدید صنف وی او دی کشور سابقه طولانی در عرصه مدیریت سینمایی و فرهنگی دارد. مدیرعاملی خانه سینما، دبیری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی و قائم مقامی مدیر شبکه ۲ سیما از جمله فعالیت‌های عسگرپور در عرصه مدیریت است. در کارنامه عسگرپور می‌توان به ساخت ۱۳ فیلم و سریال در سینما و تلویزیون در مقام کارگردان اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *