11:19

دبیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از همکاری آرشیو ملی ایران با انجمن مستندسازان سینمای ایران برای نگهداری مستندهای سینمایی در مخازن آرشیو ملی خبر داد.
به گزارش ایرنا، حامد ایرانشاهی در توضیح جزئیات این خبر گفت: خسرو طالب زاده معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار و نشست با مسئولان انجمن مستندسازان سینمای ایران؛ درباره همکاری آرشیو ملی ایران برای نگهداری از مستندهای سینمایی صحبت کرد.
وی ادامه داد: برهمین اساس مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه انتقال و نگهداری مستندهای سینمایی به آرشیو ملی فراهم شده و به توافق نهایی رسیده است.
با امضای این تفاهم نامه بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و انجمن مستندسازان سینمای ایران، پس از ساخت و تولید مستندها، یک نسخه برای حفظ و نگهداری به آرشیو ملی ایران منتقل می‌شود تا به صورت استاندارد در مخازن نگهداری شود.
مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: همچنین در این نشست موافقت شد شرایط بهره مندی مستندسازان از منابع موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برای انجام پژوهش‌های لازم برای تولید مستندهای سینمایی فراهم شود.
ایرانشاهی خاطرنشان کرد: انجمن مستندسازان سینمای ایران یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین تشکل‌های صنفی در خانه سینما است و تفاهم نامه این همکاری به زودی بین آرشیو ملی ایران و انجمن مستندسازان سینمای ایران به امضا خواهد رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *