19:51

بانی‌فیلم: اگر فیلم «گوژپشت نوتردام» را دیده باشید حتما تصویر آن دختر کولی با بازی جینا لولو بیرجیدا در خاطرتان مانده، همانی که زیبایی‌اش خادم گوژپشت کلیسای نوتردام با بازی آنتونی کویین را واداشت که او را برباید!
این بازیگر قدیمی سینمای جهان در آستانه برگزاری ۹۵سالگی‌اش قرار دارد.
سایت دویچه‌وله به همین مناسبت گزارش کوتاهی از جینا لولو بیرجیدا این بازیگر ایتالیایی فیلم‌های سینمایی دهه‌های پنجاه و شصت میلادی تهیه کرده است. بخوانید:

جینا لولو بیرجیدا “پاسخ” سینمای اروپا بود به مرلین مونرو، ستاره مشهور هالیوود.
لولوبیرجیدا که زمانی به «زیباترین زن جهان» شهرت داشت، روز چهارم ژوئیه ۲۰۲۲ تولد ۹۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد. او در سال ۱۹۲۷ در شرق رم به دنیا آمد و در دهه پنجاه و شصت میلادی از ستارگان درخشان و محبوب سینمای اروپا محسوب می‌شد.
او فعالیت سینمایی خود را در دهه چهل میلادی آغاز کرد و نخستین بار نقش‌آفرینی در یک فیلم را در سال ۱۹۴۶ تجربه کرد تا اینکه اولین نقش مهمش را در سال ۱۹۵۰ در فیلم «میس ایتالیا» ایفا کرد.
«گوژپشت نوتردام» دیگر فیلم معروف لولو بیرجیدا در سال ۱۹۵۶ است که بر اساس داستانی معروف از ویکتور هوگو ساخته شده است.
لولوبیرجیدا در سال ۱۹۴۹با میلکو سکوفیچ (یک پزشک اهل یوگسلاوی سابق) ازدواج کرد. زندگی زناشویی آنها تا سال ۱۹۷۱ ادامه داشت.
فیلم «هرگز نه این‌قدر کم»، محصول هالیوود در سال ۱۹۵۹ اکران شد. فرانک سیناترا و استیو مک‌کوئین دیگر ستارگانی بودند که در این فیلم در کنار لولوبیرجیدا نقش‌آفرینی کردند.
در همان سال فیلم «سلیمان و سبا» روی پرده سینماهای جهان راه یافت که در آن جینا لولوبیرجیدا و یول براینر نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم که با ۵ میلیون دلار بودجه ساخته شد از لحاظ گیشه نیز موفق بود و بیش از ۱۲ میلیون دلار فروش داشت.
راک هادسون از دیگر ستارگان محبوب و معروف هالیوود است که همبازی لولوبیرجیدا بوده. فیلم مشترک آنها «سپتامبر بیا» در سال ۱۹۶۰ میلادی به نمایش درآمد.
لولوبیرجیدا در دهه شصت میلادی سفری هم به ایران داشت. او در جریان این سفر (۱۹۶۳) از ایران دیدن کرد.
این هنرپیشه معروف ایتالیایی در اواخر دهه ۱۹۷۰ فعالیتی موفقیت‌آمیز به عنوان یک عکاس خبری را تجربه کرد. او از شخصیت‌های مشهوری چون پل نیومن و سالوادور دالی عکس گرفت.
جینا لولوبیرجیدا در طول چند دهه فعالیت سینمایی خود در بیش از پنجاه اثر نقش‌آفرینی کرد و افتخارات زیادی در کارنامه خود به ثبت رساند. ۴ ژوئیه ۲۰۲۲ مصاف است با تولد ۹۵ سالگی این ستاره.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *