12:49

خالقان «وست ورلد» که تلاش می‌کردند این مجموعه علمی-تخیلی را به فصل پنجم برسانند، سرانجام تسلیم تصمیم شبکه اچ. بی. او شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، در کمتر از یک ماه پس از آن که جاناتان نولان از سازندگان وست ورلد از برنامه‌ریزی برای ساخت پنجمین فصل آن و گفت و گو با شبکه خبر داده بود، اچ.بی‌او(HBO) به شکلی غیر منتظره اعلام کرد که رسما تصمیم گرفته به ساخت این مجموعه پایان دهد.
چهارمین فصل دنیای غرب تابستان امسال از طریق شبکه اچ بی‌او پخش شد.
ورایتی به نقل از شبکه نوشت که قرار نیست این مجموعه برای فصل پنجم تمدید شود و بازگردد.
عوامل زیادی در اتخاذ این تصمیم نقش داشتند که هزینه بسیار بالا تولید به‌همراه کاهش تعداد بینندگان و ارزیابی برنامه‌های شبکه HBO توسط برادران وارنر دیسکاوری در قالب مدیریت جدید به عنوان مهمترین این عوامل عنوان شده است.
جاناتان نولان در کنار لیزا جوی وظیفه ساخت این مجموعه تلویزیونی را عهده دار بودند.
خبر لغو ساخت پنجمین فصل دنیای غرب درست کمتر از سه ماه پس از پخش آخرین قسمت فصل چهارم آن در ۱۴ اوت منتشر می‌شود.
دنیای غرب یا وست‌ورلد مجموعه تلویزیونی آمریکایی در سبک علمی–تخیلی وسترن است که توسط جاناتان نولان و لیزا جوی برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه براساس فیلمی با همین نام محصول ۱۹۷۳ است که نوشته و ساخته مایکل کرایتون رمان‌نویس آمریکایی است. نولان علاوه بر همراهی جی. جی. آبرامز، برایان بورک، جری وینتراب و لیزا جوی به عنوان مدیر تولید، کارگردان قسمت آزمایشی این کار هم بود.
فصل نخست این مجموعه تلویزیونی دارای ۱۰ قسمت است که نخستین قسمت آن در ۲ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی پخش شد.
در نوامبر ۲۰۱۶، اچ‌بی‌او قرارداد ساخت فصل دوم این مجموعه تلویزیونی را تمدید کرد. نخستین قسمت این فصل در ۲۲‌آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد.
دو فصل این سریال استقبال زیاد هواداران در سراسر جهان را به دنبال داشت. فصل سوم دنیای غرب از ۱۵ مارس ۲۰۲۰ و فصل چهارم از ۲۸ژوئن۲۰۲۲بر روی آنتن رفت.
داستان این مجموعه تلویزیونی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که میزبان نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که تازه‌واردان یا مهمانان نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطه پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته‌باشند.
برای هر میزبان، یک خط داستانی توسط عوامل پارک تعیین می‌شود که شامل گفتار و رفتارهای آن‌هاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *