14:29

کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی در جشنواره زوریخ تجلیل می‌شود و فیلم جدیدش در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، لوکا گوادانینو در جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود و «استخوان‌ها و همه» جدیدترین فیلم وی در این جشنواره دیده می‌شود.
هجدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ که از ۲۲ سپتامبر تا ۲ اکتبر (۳۱ شهریور تا ۱۰ مهر) برگزار می‌شود مراسم اهدای جایزه «ادای احترام به…» خود را ۳۰ سپتامبر و پیش از نمایش فیلم جدید وی برگزار می‌کند. این فیلم در بخش «جشن اکران اول» به نمایش درمی‌آید و وی پس از آن در یکم اکتبر در یک مستر کلاس شرکت می‌کند.
این فیلم برای اولین بار در جهان در جشنواره ونیز نمایش داده می‌شود.
لوکا گوادانینو متولد ۱۹۷۱ در پالرمو است و از زمانی که با فیلم «مرا به نام خودت صدا کن» در سال ۲۰۱۷ در جشنواره زوریخ حضور یافت، به یکی از پرطرفدارترین کارگردان‌های بین‌المللی بدل شده است.
کریستین یونگن مدیر جشنواره زوریخ از گوادانینو به عنوان فیلم‌سازی یاد کرد که داستان‌های بصری فوق‌العاده قدرتمندی برای تصویر کردن دارد و در این میان مخاطب را غافلگیر هم می‌سازد. وی گفت: این کارگردان با سبک متمایز خود در دیگر کشورها نیز شناخته شده و در اوج خلاقیت خود است.
یونگن افزود: گوادانینو از تفسیر مجدد آثار کارگردان‌های بزرگ نمی‌ترسد و سال ۲۰۱۵ بازسازی فیلم «استخر» محصول ۱۹۶۸ ساخته ژاک دوره را با عنوان «یک شیرجه بزرگ‌تر» انجام داد. وی با بازی تیلدا سوینتون فیلمی ساخت که تقریباً هیچ شباهتی به فیلمی که آلن دلون و ماری اشنایدر در آن بازی کرده بودند نداشت ودر عین حال ویژگی‌های سیاسی-اجتماعی فیلم در طرح داستان به خوبی به هم بافته شده بود.
در سال ۲۰۱۸ هم وی با بازسازی کلاسیک داریو آرجنتو «ساسپریا» وارد دنیای وحشتناک یک کمپانی رقص شد.
گوادانینوکه اکنون ۵۱ ساله است، سال ۲۰۰۵ با «ملیسا پی» که اقتباسی سینمایی از رمان «با چشمان بسته» ملیسا پانارلو بود، خود را به دنیا شناساند و با فیلم «من عشق هستم» بار دیگر با بازی تیلدا سوینتون نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد و با «مرا با نام خودت صدا کن» ۴ نامزدی اسکار کسب کرد و جیمز آیووری برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای همین فیلم شد.
«استخوان‌ها و همه» داستان عشق زن جوانی است که یاد می‌گیرد چگونه در حاشیه جامعه زنده بماند و سفری اودیسه‌وار و هزار مایلی را طی می‌کند تا در دام تله‌های آمریکایی رونالد ریگان گرفتار شود و حالا باید دید آیا می‌تواند از این دنیا جان سالم به در ببرد یا نه.
جشنواره فیلم زوریخ جایزه «ادای احترام به…» را هر سال به فیلم‌سازان موفق و برای تجلیل از سهمی که در تاریخ سینما دارند، اهدا می‌کند. پائولو سورنتینو، ویم وندرس، اولیویه آسایاس، کلر دنی، میشل هانکه، مایون و اولیور استون از دیگر دریافت کنندگان این جایزه هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *