9:21

با فرا رسیدن زمستان منتخبی از تابلوهای نقاشی مشهوری که با الهام از تغییرات طبیعت در فصل پایانی سال خلق شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دانه‌های برفی که از آسمان روی سقف خانه‌های شهر فرود می‌آیند، مردمی که با لباس‌های گرم در معابر برفی قدم می‌زنند و درختانی که برف همچون ردا شاخه‌ها و برگ‌های آن‌ها را پوشانده است، موضوع آثار مشهور هنرمندان نامداری همچون «رنوار»، «مونه» و «ون گوگ» هستند.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«اسکیت‌بازها در پارک بولوین» اثر «پیر اگشوت رنوآر» سال ۱۸۶۸

«پیر اگوست رنوآر» یکی از چهره‌های اصلی امپرسیونیسم جهان پیرامون خود را نقاشی می‌کرد. او در تابلو نقاشی «اسکیت‌بازها در پارک بولوین» یکی از فعالیت‌های زمستانی محبوب پاریسی‌ها در سال‌های دور را به نمایش گذاشته است.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«بلوار سن دنی» اثر «کلود مونه» در سال ۱۸۷۵

«کلود مونه» که از مشهورترین نقاشان امپرسیونیست محسوب می‌شود و برای خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه‌های مختلف شهرت دارد، در تابلو نقاشی «بلوار سن دنی» فضای زمستانی شهر در نور روز را به تصویر کشیده است.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«منظره زمستانی» اثر «پل گوگن» در سال ۱۸۷۹

«پل گوگن» بیشتر برای خلق آثار امپرسیونیست و بازی با رنگ و مجموعه «تاهیتی» شهرت دارد اما در این تابلو نقاشی که منظره‌ای از فصل زمستان را به تصویر کشیده است هنوز می‌توان ویژگی‌های امپرسیونیسم را در نقاشی او مشاهده کرد.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«منظره برفی» اثر «وینسنت ون‌گوگ» سال ۱۸۸۸

این تابلو نقاشی به عنوان نخستین تابلو نقاشی که «ون‌گوگ» در «آرل» خلق کرد شناخته می‌شود. او در آن زمان ۳۵ ساله بود. این هنرمند در فاصله بین ۱۸۸۲ تا ۱۸۸۹ بیش از ۱۰ تابلو نقاشی رنگ روغن و آبرنگ از این منطقه نقاشی کرد.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«دریای یخ» اثر «کاسپار داوید فردریش» در سال ۱۸۲۴

«کاسپار داوید فردریش» نقاش مشهور آلمانی رمانتیک در این تابلو نقاشی تصویر برخورد یک کشتی بریتانیایی با کوه یخ را که برای کاوش عازم قطب شمال شده را به تصویر کشیده است.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«زاغ» اثر «کلود مونه» در سال ۱۸۶۸

این تابلو نقاشی را نیز «مونه» خلق کرده است. «مونه» استاد خلق منظره‌های زمستانی بود و حدود ۱۰۰ مورد از آن‌ها را خلق کرد. این بزرگترین تابلو زمستانی «مونه» است که در آن یک پرنده سیاه بر روی تکه چوبی نشسته‌ است اما نکته قابل توجه درباره این نقاشی استفاده از نوعی رنگ آبی برای به تصویر کشیدن سایه بر روی برف است.

زمستان متفاوتی را در این نقاشی‌ها تجربه کنید
«جاده‌ی منتهی به ورسای» اثر «کامیل پیسارو» در سال ۱۸۶۹

 

این تابلو نقاشی که در آن جاده‌ای در یک روز برفی به تصویر کشیده شده است را «کامیل پیسارو» نقاش مشهور دانمارکی ـ فرانسوی خلق کرده است. او علاوه بر این تابلو، جاده منتهی به ورسای را بارها در فصل‌های مختلف نقاشی کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *