9:19

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» پس از رکوردشکنی‌های متعدد و درخشش در گیشه‌ آمریکا، بیشترین فروش سینمایی در شب سال نوی میلادی را نیز به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، سینمادوستان با تماشای فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست که این روزها گیشه پساکرونایی را به تسخیر خود درآورده، با سال ۲۰۲۱ میلادی وداع کردند.
این فیلم ابرقهرمانی روز جمعه (۱۰ دی) با ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش به راحتی صدرنشین گیشه آمریکا شمالی در شب سال نوی میلادی شد و مجموع فروش خود در آمریکا را به ۵۷۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رساند. استقبال بی‌نظیر از فیلم مرد عنکبوتی در شب سال نو حسن ختام سالی موفق برای سونی پیکچرز بود که از فروش فیلم‌هایی چون شکارچیان روح: افترلایف و ونوم: بگذارید کارنیج بیاید نیز درآمد قابل توجهی کسب کرد.
پیش‌بینی می‌شود سویه اومیکرون که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد آمار ابتلا به ویروس کرونا را در آمریکا به بالاترین میزان خود برساند و صنعت سینما را بار دیگر از رونق بیندازد با این حال تاکنون تهدید این ویروس نتوانسته مانع از استقبال سینمادوستان از ماجراجویی‌های مرد عنکبوتی در متاوِرس شود.
انتظار می‌رود فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست این آخر هفته ۴۸ میلیون دلار دیگر بفروشد. به این ترتیب مجموع فروش آن از مرز ۶۱۵ میلیون دلار عبور خواهد کرد و می‌تواند جای شگفت انگیزان ۲ را در جایگاه دهمین فیلم پرفروش در تاریخ گیشه آمریکای شمالی بگیرد.
هفته پیش خبر رسید مرد عنکبوتی جدید با یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار فروش به تنها فیلم میلیارد دلاری گیشه جهانی در دوران پساکرونا تبدیل شده است.
این فیلم با گذشت تنها ۱۲ روز از اکران به چنین موفقیتی دست یافت؛ تنها دو فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) هستند که در کمتر از این زمان به این حجم از فروش رسیدند، اولی در ۵ روزی و دومی در ۱۱ روز.
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس با حضور سه شخصیت منفی شناخته‌شده و قدیمی با بازی ویلم دفو (مرد عنکبوتی سال ۲۰۰۲)، آلفرد مولینا (مرد عنکبوتی ۲ سال ۲۰۰۴)، جیمی فاکس (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ سال ۲۰۱۴) و تیمی از ستارگان هالیوودی از جمله تام هالند، زندایا کلمن، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، مریسا تومی، جان فاورو و بندیکت وانگ، سه نسل از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی را با هم ترکیب می‌کند.
داستان این فیلم گیشه‌پسند از جایی شروع می‌شود که هویت مرد عنکبوتی برای اولین بار فاش شده و پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد به کمک جادو محرمانه بودن را به او برگرداند اما این کار حفره‌ای در جهان ایجاد می‌کند و قدرتمندترین افراد شروری که تاکنون مرد عنکبوتی در هر جهانی با آنها مبارزه کرده است، آزاد می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *