20:27

پس از اظهارات افراد مختلف درباره سینما و بیان مواردی ضدفرهنگی علیه کلیت سینما، خانه سینما بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:

به نام خدا
اشخاصي اين روزها بنا بر يك برنامه از پيش تعيين شده كه بعد از اين همه سال ديگر براي ما و مردم نخ نما شده است به شكل بسيار بي ادبانه اي شروع به سمپاشي و هتاكي عليه سينما و سينماگران كرده اند. هدفشان مشخص است مي خواهند تمركز فضاي خبري كشور را به جهتي دلخواه سوق دهند، براي انجام اين مأموريت چه هدفي بهتر از سينما و هنرمندانش؟ سينمايي كه سالهاست يكي از پر افتخارترين جلوه هاي نام ايران در صحنه هاي بين المللي است.
مقبوليت و ظرفيت هاي اجتماعي سينماگران خار چشم اين جماعت است. ما و مردم نبايد به دام اين جريان بيفتيم.
براي خنثي كردن نقشه هاي اين جريان مشكوك تنها كافي است مطابق با منش و شخصيت سينماي فاخر ايران و سينماگران محترم آن رفتار كنيم ، كافي است شأن سينما و سينماگران را به اندازه اين اشخاص پايين نياوريم . تعجب هم نمي كنيم از نهادهايي كه وظيفه قانوني نظارت و برخورد با رفتارهاي خلاف ادب و خارج از قواعد قانوني اين جماعت را دارند چون ظاهراً به آنها هم نبايد اميدي داشت بنا بر اين حتي براي شكايت يا پيگيري حقوقي اهانتهاي هتاكان هم اقدامي نخواهيم كرد. فقط برملايشان مي كنيم چون سينماي ايران زنده و پويا است حتي اگر در شرايط فعلي نتواند فيلم بسازد ، با تمام محدوديت‌ها سينماي ايران تأثيرگذار است و اين جماعت از همين مي‌ترسند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *