بیانیه بی‌خاصیت خانه سینما کارکردی وارونه دارد!

20:31

بانی‌فیلم – مسعود داودی

 «ما و مردم نباید در دام این جریان بیفتیم» این تیتر گزینشی خانه سینما برای بیانیه‌ای‌ست که قرار است مقابل برخی اظهارات منفی افرادی مانند حسن عباسی و رائفی‌پور و جوسازی‌ها علیه سینمای ایران بایستد؛ انتظاری بیهوده از مدیران و مسئولان مهم‌ترین تشکل صنفی سینما!
بیانیه خانه سینما آنچنان خنثی و بی‌خاصیت و اسیر محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی است که به احتمال زیاد خود اعضای هیات مدیره و شخص مدیرعامل این تشکل هم نباید رضایتی از انتشارش داشته باشند!
شاید اهالی سینما باید سطح توقعات خود را از خانه سینما پایین بیاورند و مطالبات‌شان را در حدوحدود بیمه‌ افراد و تهیه بلیت سینما برای اعضا و خدماتی از این دست خلاصه کنند.
خانه سینما گویا باور ندارد جایگاهش کجاست و به لحاظ سازمانی چه سطحی از چارچوب‌های موثر مدیریتی دارد. خانه سینما می‌تواند با این ظرفیت بسیاری از مشکلات بنیادی سینما را به سرانجام برساند.
این میزان توقع از تشکل صنفی سینما قطعا با بیانیه امروز هیات مدیره خانه سینما و ادبیات به کار رفته آن کاملا در تعارض بوده و مغایرت دارد.
پشت میزنشینان کوچه سمنان و وصال شیرازی؛ لطفا کمی به خود بیایید.
دارند به شرافت حرفه‌ای و سلامت نفس همه اهالی سینما خدشه وارد می‌کنند.
دارند جایگاه سینما را با توسل به چند مورد بی‌اخلاقی و رفتارهای فردی معدود، به باد فنا می‌دهند.
دارند با یورش به هویت سینمای ایران، حاصل بیش از چهل سال کار و فعالیت جمع بزرگی از هنرمندان را تا حد برخورد با یک موضوع ضداخلاقی تقلیل می‌دهند.
و دارند…
آیا با این هجمه بی‌امان توسط برخی افراد خارج از سینما که هیچ گونه شناخت و تخصصی از این هنر ندارند، انتشار چنین بیانیه‌های خنثی و بی‌خاصیتی می‌تواند مقابله کند؟
آیا از بیانیه‌ای که شهامت نام بردن از توهین‌کنندگان را ندارد باید انتظار چاره‌جویی برای رفع مشکل داشت؟!
انتشار این بیانیه بی‌خاصیت اشتباه فاحش خانه سینماست و مسلم بدانیم که با اتکاء به چنین نوشته‌های خنثایی، نمی‌توانیم توقع مقابله با رویه تخریبی‌ عده‌ای ضدسینما را داشت!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *