14:45

گالری مژده عصر جمعه دوم مهر نمایشگاه از ابژه تا فیگور را با ارائه آثار ۲۲هنرمند برپا می‌کند.
به گزارش رسیده، نمایشگاه از ابژه تا فیگور تلاش می‌کند چگونگی شکل گیری فیگور و انتزاع آن از ابژه حقیقی را در نقاشی و مجسمه به تماشای مخاطب بگذارد.
در این نمایشگاه یک اثر از منوچهر نیازی ، کامبیز خدابنده، سعید احمدزاده، فرهاد مفوض، رقیه نجدی، علی گلستانه، محمد فدوی، اوژن شیراوژن، سمیه چهارتکاب، ارسیا مقدم، علی خالق، جواد بیاد، مرتضی یزدانی، پریدخت مشک زاد، مهدی آشوری، مسعود اخوان، رضا عظیمیان، محمد طباطبایی، صادق تبریزی، محمود جوادی‌پور، حسنعلی ذابحی و علیرضا آسانلو روی دیوار گالری مژده می‌رود.
در آستانه این افتتاح این رویداد و برای معرفی تم آن این متن منتشر شده است: «آنچه که نوشته شده و یا به نقشی بر بوم و مجسمه‌ای مبدل می شود گواه بازنمایی یک جهان و یک واقعیت است، اما شیوۀ استفاده از ماده و فرم، یک جهان بینی را تشکیل می دهد. آنچه که تفاوت ابژۀ واقعی با فیگور را نمایان می کند، همین جهان بینی است که بر پایۀ زبانی سمبلیک با مداخلۀ رنگ، خطوط و روابط بینانشانه ای بنا شده است و این عوامل اند که نظام معنایی تابلو یا مجسمه را به وجود می‌آورند. بنابراین ابژه یک واقعیت است و واقعیت فیگوراتیو به معنای شیوه‌ای که هنرمند به ابژه‌ای در جهان نزدیک شده و یا ادراکی در مقابل تکه ای از هستی است.»
علاقمندان با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توانند از ابژه تا فیگور را در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دیدن کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *