11:43

آمار و ارقام نشان می‌دهد وضعیت فروش آثار هنری در حراجی‌ها بار دیگر به شرایط پیش از همه‌گیری کرونا بازگشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار و ارقامی که توسط «پای اکس»(Pi-eX)، کمپانی تحقیقاتی بازار هنر ارائه شده است، می‌توان نتیجه گرفت فروش در حراجی‌ها پس از گذشت یک سال آشفته به وضعیت پیش از شیوع کرونا بازگشته است.

آمار و ارقام مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد بازار هنر به رونق سابق بازگشته است. بر اساس این آمار، سه حراجی بزرگ و مطرح جهان یعنی کریستیز، ساتبیز و فیلیپس در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ یعنی بین آوریل تا ژوئن با ۴۰۵ درصد افزایش فروش به نسبت سال گذشته مواجه شده‌اند.

تحقیقات نشان می‌دهند این حراجی‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۹۰۰۰ میلیون دلار سود داشتند؛ این درحالی است که این آمار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۴.۶ میلیارد دلار رسیده است. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ این حراجی‌ها در حقیقت بدترین وضعیت را از زمان بحران اقتصادی ۲۰۰۸ تجربه کردند.

اما اکنون وضعیت تغییر کرده است. رونقی که در بازار آسیا شکل گرفت، بازار هنر را به شرایط پیش از کرونا بازگردانده است. آمار فروش در چین افزایش یافت تا فروش با ۶۹ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کند.

با این حال وضعیت در ایالات متحده آمریکا این چنین نیست و آمار فروش نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ کاهش نیز داشته است.

کریستیز در گزارشی اعلام کرد در مورد شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹، خریداران آسیایی ۳۹ درصد از فروش در بخش آثار هنرهای زیبا و لوکس را به خود اختصاص دادند. فیلیپس نیز از افزایش تقاضا در این منطقه خبر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *