بانی‌فیلم: در میان فوجی از برنامه‌های خسته‌کننده شبکه چهار سیما در سالیان گذشته، یک برنامه بود که علاقمندان خاصی را به پای تلویزیون‌ها کشاند؛ آوزش نقاشی باب راس!
این برنامه تا جایی موفق بود که سال گذشته نیز هالیوود فیلمی از زندگی باب راس نقاش معروف را روانه پرده سینماها کرد. این فیلم کمدی به نام «نقاش» با بازی اوون ویلسون اکران شد.

به گزارش سایت historyphotographed (تاریخ عکاسی)، باب راس، نقاش و شخصیت محبوب تلویزیونی، سفری چشمگیر به سوی شهرت دنیای هنر داشت. این هنرمند نقاش پیش از آغاز کارش در تلویزیون، در قامت یک نظامی، ۲۰ سال را به عنوان یک گروهبان در ارتش گذرانده بود.
خدمت پل راس در ارتش، راس را به آلاسکا برد، جایی که او را مجذوب مناظر کوهستانی خیره‌کننده کرد و کاملاً در تضاد با تربیت او و محل زنذگی‌اش در فلوریدا بود.
این تجربیات بر رفتار آرامش تأثیر گذاشت و بعدها الهام‌بخش او در خلق مناظر نمادین شد.
رویکرد آرام راس به نقاشی و توانایی او در پذیرش “حادثه‌های شاد” به نشانه‌های برنامه تلویزیونی او، «لذت نقاشی» تبدیل شد، برنامه‌ای که همچنان الهام بخش هنرمندان سراسر جهان است.
گفتنی‌ست باب راس با نام اصلی رابرت نورمن راس در ۲۹ اکتبر ۱۹۴۲در شهر دیتونا بیچ ایالت فلوریدا به دنیا آمد.
این هنرمند نقاش بیشتر به عنوان سازنده و مجری برنامه آموزشی «لذت نقاشی با باب راس» شهرت یافت. برنامه‌ای که برای بیش از یازده سال از شبکه پی‌بی‌اس در آمریکا و کانادا پخش می‌شد.

پخش برنامه او از سال ۱۹۸۳ آغاز شد. راس در برنامه‌هایش نشان داد که همه می‌توانند مانند او نقاشی کنند. او با استفاده از جمله‌هایی مانند: «این ابر کوچولو داره اونجا شادی می‌کنه»، «شاد باشی کوه کوچولو» و… تماشاگران برنامه‌اش را با روح آرام و دیدگاه زیبایش از زندگی آشنا می‌کرد. باب راس با گفتن این جملات یادآوری می‌کرد که هر چیزی و هر کسی به دوست نیاز دارد، حتی یک بوته. او علاقه زیادی به کشیدن درخت داشت و در همه نقاشی‌هایش درخت می‌کشید.
این هنرمند در سال روز چهارم جون سال ۱۹۹۵ در اثر ابتلا به سرطان در حالی که فقط ۵۲ سال داشت در شهر اورلاندوی فلوریدا درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *