21:55

اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی(EBU) با اعلام انصراف اوکراین از میزبانی مسابقات یوروویژن ۲۰۲۳، از اعلام آمادگی و آغاز مذاکرات به منظور اعطای میزبانی به کشور انگلیس خبر داد.
به گزارش ایرنا، ارکستر کالوش گروه موسیقی اوکراینی، در یکی از حساس‌ترین دوره‌های یوروویژن در تاریخ معاصر، پس از کسب آرای عمومی و کنار زدن خواننده انگلیسی، عنوان نخست را در سال ۲۰۲۲ از آن خود کرد؛ به‌دنبال این پیروزی، برای بسیاری این پرسش مطرح شد که باتوجه به تداوم جنگ در این کشور، اوکراین همچنان قادر به میزبانی از تورنمنت سال آینده است یا خیر؟
بلافاصله پس از این شائبه‌، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پستی در شبکه فیسبوک نوشت: شهامت ما دنیا را تحت تاثیر قرار داد؛ موسیقی ما اروپا فتح کرد! اوکراین سال آینده میزبان یورویژن خواهد بود! برای سومین بار در تاریخش و معتقدم این آخرین بار نخواهد بود.
با این حال، هیئت حاکم بر مسابقات یوروویژن اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند ضمانت‌های امنیتی و عملیاتی مورد نیاز برای میزبانی و سازماندهی این رویداد را تامین کند.
نشریه دیلی‌میل با اشاره به انصراف اوکراین، اعلام کرد که باتوجه به دوم شدن «سم‌ رایدر» خواننده بریتانیایی در دوره قبلی یوروویژن، رقابت‌های سال آینده به میزبانی انگلیس برگزار خواهد شد.
مسابقه ی یوروویژن (Eurovision Song Contest) یک مسابقه بین‌المللی موسیقی است که از سال ۱۹۵۶به صورت سالیانه برگزار می‌شود. طبق قوانین مسابقه، کشورهای فعال عضو اتحادیه پخش اروپا امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *