22:29

سيدمجيد پوراحمدي روز پنج شنبه ۲۶ خرداد همزمان با سفر استاني دولت به استان اصفهان به عنوان نماينده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآني شهرستان هاي شهرضا و دهاقان ديدار کرد.
به گزارش رسیده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر که همزمان با سفر ریاست جمهور به استان اصفهان همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز پنج شنبه ۲۶ خرداد به این استان سفر کرده بود، طی دیدار چهره به چهره با اصحاب فرهنگ و هنر شهرضا و دهاقان درخواست ها و مطالبات آنها را مورد بررسی قرار داد.
پوراحمدی در این دیدار ها ضمن شنیدن مسائل و مشکلات هنرمندان این شهرستان پاسخگوی مطالبات آنها بود.
وی با اشاره به ریشه‌های عمیق فرهنگی و هنری استان اصفهان گفت: این استان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین استان‌های کشور از نظر پیشینه تاریخی و فرهنگی در کشور است. این استان مهد هنر و صنایع ظریفه است که با تلاش هنرمندان آن سبب شده است فرهنگ و هنر اصیل این منطقه از کشور پویا و زنده باشد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: نزدیک به چهار هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر این استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند. این استان زادگاه هنرمندان بزرگی است که از سرمایه‌های معنوی کشور ما محسوب می شوند.
مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر خدمات خود را در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، تسهیلات قرض الحسنه ضروری و بلاعوض، طرح تکریم و کمک مستمری به اعضای تحت پوشش ارائه می دهد. علی رغم محدودیت های منابع مالی با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تلاش نمودیم حداکثر اقدامات در جهت رفع مشکلات بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خصوصاً در ایام شیوع کرونا صورت گیرد.
پوراحمدی با اشاره به اقدامات صندوق در استان‌ها گفت: در حال حاضر صندوق ۳۶ نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد. از طریق نمایندگان استانی به طور مرتب پیگیر وضعیت اصحاب فرهنگ و هنر در استان‌ها هستیم. از سوی دیگر طی جلسات با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها سعی در رفع موانع مطرح شده در استان‌ها در راه ارائه خدمات به اعضا هستیم. همچنین طی دیدارهای چهره به چهره با هنرمندان طی سفرهای استانی مسائل و مشکلات مطروحه بررسی می‌شود.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به رویکرد نوین صندوق در دولت مردمی گفت: ما ضمن استمرار و توسعه خدمات بدنبال رونق کسب و کارهای فرهنگی با توجه به ظرفیت هر منطقه هستیم تا زمینه توانمندسازی هرچه بیشتر خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور فراهم شود.
وی دیدار با هنرمندان شهرضا و دهاقان را فرصت مغتنمی دانست و اظهار داشت: طی این سفر مشکلات بیمه‌ای، تکریم و مستمری و معیشتی هنرمندان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. کل مطالب مطرح شده دسته بندی و با توجه به امکانات صندوق در راستای رفع مشکلات اقدامات لازم به عمل می‌آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *