15:42

در پی اعلام حذف رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره دکتر رحمت امینی نویسنده، کارگردان، استاد دانشگاه، عضو هیات علمی هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و از چهره‌های خوش‌نام تئاتر کشورمان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس حوزه هنری نسیت به این تصمیم اعتراض کرد و خواستار تجدیدنظر کردن در حذف رشته نمایش هنرستان دخترانه سوره شد.

به گزارش بانی‌فیلم متن کامل نامه دکتر رحمت امینی به محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری چنین است:

ریاست محترم حوزه هنری
آقای دادمان

باسلام

بدون مقدمه به اصل مطلب می پردازم و تاسف عمیق خود را از اخذ تصمیمی عجولانه که سرنوشت نسل های آینده دختران مستعد این مرز و بوم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعلام می‌دارم.

آقای دادمان

اگر در ساز و کارهای مدیریت و آموزش هنرستان دخترانه سوره و در رشته نمایش‌، مسائل و مشکلاتی وجود دارد که نتوانسته وضعیت مطلوب مورد نظر شما را حاصل کند و به تعبیر مجموعه تحت نظرتان‌، خروجی این رشته ، آن چیزی نیست که حوزه هنری می خواهد‌، راهش پاک کردن صورت مساله نیست ؛که معمولا آسان‌ترین روش مدیریت است . بلکه تلاش برای حل مساله است که در اینجا با تقویت یا تغییر کادر مدیریت آموزش و تمرکز بر رفع مسائل و مشکلات قطعا قابل تحقق است.

آقای دادمان

می‌دانید که سالهاست معلمم و طرف مشورت برخی از خانواده ها در خصوص انتخاب رشته فرزندانشان (از جمله دختران) قرار می‌گیرم و از تلاش سال گذشته تعدادی از آنان که می خواهند مهرماه سال ۱۴۰۰ هنرجوی رشته نمایش تنها هنرستان دخترانه تهران شوند‌، هستم

تقاضا می کنم اگر رسما یا غیر رسما ابلاغیه ای برای حذف رشته نمایش در سال تحصیلی پیش رو صادر کرده اید ، آن را لغو بفرمایید .
ضمنا حتی حذف و تعلیق موقتی و کوتاه مدت این رشته ، نامش ایجاد تنفس نیست بلکه گرفتن راه نفس بخشی از دختران جوان است که با هزار امید و آرزو در پی دستیابی به اهداف علمی و هنری خود هستند.

پیشاپیش از اینکه این نامه را می خوانید و در تصمیم خود تجدیدنظر می‌کنید‌، سپاسگزارم

رحمت امینی
نویسنده ، کارگردان
و عضو هیات علمی هنرهای نمایشی دانشگاه تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *