13:55

نمایشگاه آنلاین کتاب لندن با جلب نظر کتاب‌دوستان ۹۰ کشور از ۶ قاره جهان، با استقبالی فراتر از انتظار روبه‌رو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از مجله بوک سلر، نمایشگاه کتاب لندن که یکی از مهمترین رویدادهای ادبی جهان است، امسال به دلیل چالش‌ها و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، از ۲۱ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۳۱ خرداد تا ۱۰ تیر) به صورت مجازی برگزار شد و با بازدیدکنندگانی از بیش از ۹۰ کشور در ۶ قاره، توجه جهان را به خود جلب کرد.

پنجاهمین دوره از نمایشگاه کتاب لندن ابتدا به ماه ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۰) موکول شد با این امید که بتوان آن را به صورت حضوری برگزار کرد؛ اما متولیان نمایشگاه در نهایت به دلیل تداوم بحران کرونا، در ماه فوریه (بهمن- اسفند ۹۹) به لغو برگزاری رویداد حضوری تن دادند و نمایشگاه کتاب لندن در عوض در قالب یک رویداد دیجیتال سه هفته‌ای با نام نمایشگاه کتاب آنلاین (Online Book Fair) برگزار شد؛ برگزاری دیجیتال نمایشگاه به گسترش دامنه مخاطبان آن کمک کرد. تا جایی که شرکت‌کنندگان بین‌المللی کنفرانس‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

اندی ونتریس (Andy Ventris) مدیر نمایشگاه کتاب لندن در این باره می‌گوید: از استقبالی که از نمایشگاه آنلاین کتاب شد بی‌نهایت خوشحالیم، واقعا فراتر از انتظاراتمان بود. مشاهده دامنه و تنوع استعدادها و دانش در صنعت نشر فوق‌العاده بود، گستره و تنوعی که بازتاب آن هم در سخنرانان برنامه‌ها مشهود بود هم در منش مخاطبان جهانی که با جلسات تعامل داشتند.

ونتریس افزود: بازخوردهای فوق‌العاده‌ای دریافت کردیم و باور دارم به واسطه برنامه‌های دیجیتال رویداد امسال توانستیم یک سکوی تجاری ارزشمند برای مشتریانمان فراهم کرده، دامنه فعالیتمان در جهان را گسترش داده و مخاطبان جدید جذب کنیم.

دوره آتی از نمایشگاه کتاب لندن آوریل سال ۲۰۲۲ (فروردین- اردیبهشت ۱۴۰۱) به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *