11:19

کمدی سیاه ساخته نوآ باومباک به عنوان فیلم آغازگر جشنواره فیلم نیویورک امسال انتخاب شد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «برفک» یا «نویز سفید» که با اقتباس از رمان دون دلیلو در سال ۱۹۸۵ ساخته شده جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۲ را افتتاح می‌کند.
این فیلم با تمرکز بر شخصیت جک گلدنی ساخته شده که آدام درایور نقشش را ایفا می‌کند. وی استاد برجسته مطالعات درباره هیتلر و پدر ۴ فرزند است. او و همسرش (با بازی گرتا گرویگ) زندگی آرام و راحتی در شهر دانشگاهی خارج شهری دارند تا اینکه یک تصادف هولناک نزدیک خانه‌شان موجب می‌شود تا همه چیز به هم بخورد.
روسای جشنواره فیلم نیویورک با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از این فیلم به عنوان فیلمی که به طرزی خشنودکننده جاه‌طلبانه است، یاد کردند و افزودند ساخت این فیلم تا مدت‌ها ممکن نبود و باومباک هنرمندانه توانسته است جوهر کابوس فلسفی دلیلو درباره مصرف‌گرایی بی‌حد، فاجعه زیست محیطی و وسواس آمریکایی را تصویر کند.
«نویز سفید» ۳۰ سپتامبر اکران می‌شود تا برای نخستین بار در آمریکا دیده شود؛ با این حال قبل از آن این فیلم یک ماه زودتر در ۳۱ آگوست در جشنواره فیلم ونیز اکران خواهد شد. نتفیلکس فیلم را اواخر سال ۲۰۲۲ اکران می‌کند.
این فیلم یازدهمین فیلم باومباک و نخستین فیلم وی است که برمبنای داستانی اوریجینال از خودش ساخته نشده است.
باومباک بارها در جشنواره فیلم نیویورک حضور داشته و فیلم‌های «لگد زدن و فریاد کشیدن»، «ماهی مرکب و نهنگ»، «مارگو در عروسی»، «فرانسیس ها» و «داستان‌های میروویتس» از جمله فیلم‌های وی هستند که در این جشنواره به نمایش درآمده‌اند.
در سال‌های اخیر «تراژدی مکبث» ساخته جوئل کوئن، «راک عشاق» ساخته استیو مک‌کویین، «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی و «سوگلی» یورگوس لانتیموس فیلم‌های افتتاحیه جشنواره نیویوک بوده‌اند.
شصتمین دوره جشنواره نیویورک از ۳۰ سپتامبر تا ۱۶ اکتبر (۸ تا ۲۴ مهر) برگزار می‌شود. استفاده از ماسک برای همه حاضران در فضاهای عمومی الزامی است، اما ارایه مدارک دال بر واکسیناسیون ضرورتی ندارد هرچند مسئولان جشنواره واکسیناسیون کامل را به شدت توصیه می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *