11:14

حضور فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی در جشنواره تورنتو بلامانع است.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی از بلامانع بودن حضور فیلم سینمایی «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی در جشنواره‌های خارجی خبر داد و گفت: حرکت بر مدار قانون به نفع سینماگران است و از حواشی احتمالی که ممکن است دامن آثار یا صاحبان آثار را بگیرد، جلوگیری می‌کند .
به گزارش ایسنا، سازمان سینمایی در حالی این فیلم را مجاز به شرکت در جشنواره های خارجی دانسته که مدتی قبل فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی را به دلیل شرکت در جشنواره کن بدون پروانه نمایش توقیف کرد. همچنین فیلم‌ «شب، داخلی، دیوار» وحید جلیلوند نیز که به جشنواره ونیز راه یافته در مرحله بررسی از سوی سازمان سینمایی است.
سهرابی درباره فیلم «تفریق» گفته است: بر اساس اطلاعات موجود درباره حضور فیلم‌ها در جشنواره‌های بین المللی، پس از اعلام رسمی سازمان سینمایی مبنی بر اخذ مجوزهای لازم برای هرگونه نمایش در خارج از کشور، اکثریت قریب به اتفاق صاحبان آثار نسبت به تبعیت از قوانین و مقررات نمایش فیلم در خارج از کشور احترام قائلند و هرگونه حضور در جشنواره‌ها یا اکران عمومی در خارج از کشور را منوط به اخذ مجوزهای لازم می‌دانند که این خود جای تقدیر از فیلمسازان و دست اندرکاران تهیه و تولید فیلم‌ها دارد. فیلم «تفریق» نیز از این امر مستثنی نبوده و طی چند ماه اخیر نسبت به درخواست صدور پروانه نمایش اقدام کرده و در تعاملی دوسویه با سازمان سینمایی، همکاری کامل داشته است .
وی ادامه داد: از نظر این اداره کل، حضور فیلم «تفریق» در جشنواره‌های خارجی بلامانع است و مطابق با مقررات و آیین نامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند بدون دغدغه در خارج از کشور به نمایش گذاشته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *