هیئت دولت تصویب کرد؛

15:51

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تخصیص ارز مورد نیاز برای حج ۱۴۰۲ گفت: ارز ۳۷ هزار نفری که سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند نزد بانک مرکزی است و برای باقیمانده سهمیه حج آینده، هیئت دولت با اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار موافقت کرده است.
به گزارش ایرنا، جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان این سازمان برگزار شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در مجموع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر در حج ۱۴۰۲ به عربستان اعزام خواهند شد، اظهارداشت: کمیته نرخ‌گذاری در حال تدوین جدول هزینه‌ها و نرخ گروه‌های قیمتی است و زائران در زمان ثبت‌نام می‌توانند با اطلاع از این نرخ‌ها، کاروان مورد نظر خود را انتخاب کنند.
حسینی همچنین در این جلسه از مذاکرات هیئت اعزامی کشورمان با مسئولان سعودی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در حج و عمره در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو حج ۲۰۲۳ گزارش مشروحی ارایه و بیان کرد: افزایش قدرت انتخاب در دریافت خدمات نسبت به گذشته در ارائه خدمات درحج آتی تاثیرات مثبتی را به دنبال دارد.
اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج نیز در این باره افزود: در فضا و شرایط کنونی ریل‌گذاری جدید در عملیات حج مورد نیاز است و در اولین فرصت هیئتی برای پیگیری قراردادها در حوزه‌های اسکان، تغذیه، حمل و نقل و دیگر بخش‌ها به عربستان اعزام خواهد شد.
در ادامه این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئولان ذی ربط خواست هرچه سریعتر قیمت حج آینده را نهایی کرده و در خصوص نحوه پرداخت آن اطلاع رسانی لازم را به زائرانی که در نوبت تشرف قرار دارند، انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به گزارش ارائه شده مبنی بر اینکه ۲۷۰ هزار نفر از افرادی که سند حج در اختیار دارند تاکنون وضعیتشان بلاتکلیف است، افزود: اطلاعات لازم درباره این افراد استخراج و آماده شود.
سرپرست حجاج ایرانی از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواست در راستای کاهش سرانه کارگزاری در حوزه‌های فرهنگی و اجرایی با توجه به شرح وظایف افراد برنامه‌ریزی جدیدی کنند و با کاهش این رقم به پنج درصد زمینه اعزام زائران بیشتری فراهم و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.
وی همچنین خواستار پیگیری موضوع اعزام زائران به عربستان از طریق فرودگاه طائف به عنوان فرودگاه سوم، برگزاری دعای کمیل، دیه شهدای منا، پرداخت نشدن دیه به برخی از مجروحان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و پیگیری هزینه خدماتی شد که شرکت مطوفین در حج گذشته ناقص و یا اصلا ارائه نکرده است.
این نشست با ارائه گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره اهداف و برنامه‌های نمایشگاه اکسپو حج ۲۰۲۳ پایان یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به معاونت‌های سازمان حج و بعثه توصیه کرد که این موارد را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *