10:10

آکادمی با یک برنامه ویژه قصد دارد تا به افتخار صدمین دوره برگزاری اسکار، به گسترش دامنه خود بپردازد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک روز جمعه یک کمپین جهانی به نام «آکادمی ۱۰۰» راه‌اندازی کرد که هدف آن گسترش دامنه و ارتباط خود با سراسر جهان است.
جانت یانگ رییس آکادمی و بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی این ابتکار را که با جذب سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری ممکن می‌شود، در رم و در برنامه‌ای که توسط استودیوی مشهور «چینه چیتا» برگزار شد، اعلام کردند.
در گام نخست کمپانی رولکس ۱۰۰ میلیون دلار برای این برنامه کمک مالی کرده است. این کمپانی مدت‌هاست از حامیان آکادمی اسکار است.
بیل کرامر از «آکادمی ۱۰۰» به عنوان برنامه‌ای یاد کرد که نفوذ و تاثیر جهانی این نهاد را عمیق‌تر خواهد کرد و افزود: آکادمی به زودی وارد قرن دوم خود می‌شود و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همچنان رهبر برجسته جامعه بین‌المللی سینما خواهیم بود.
یانگ هم از تنوع و بین‌المللی شدن آکادمی بیش از هر زمان دیگری یاد کرد و گفت در میان حدود ۱۱ هزار عضو فعلی آکادمی، ۳۰ درصد خارج از آمریکا ساکن هستند.
وی تاکید کرد: وقتی ما چهره‌های بین‌المللی را وارد میدان می‌کنیم، مخاطبان جدیدتری از سرتاسر جهان کسب می‌کنیم.
کمپین «آکادمی ۱۰۰» شامل میزبانی کنفرانس‌ها، گردهمایی‌های اجتماعی، رویدادهای ویژه و برنامه‌های آموزشی با اعضای آکادمی و انجمن‌های فیلم و هنر در سراسر جهان است. جزییات این رویدادها هنوز مخفی نگه داشته شده است.
در بیانیه اسکار گفته شده مکان‌های برگزاری این برنامه‌ها بوینوس آیرس، کن، ژوهانسبورگ، کیوتو، لاگوس، لندن، لس‌آنجلس، مراکش، ملبورن، مکزیکوسیتی، بمبئی، نیویورک، رم، سانفرانسیسکو، سئول، تورنتو، تورون، ونیز و … است.
از سال ۲۰۲۷ به افتخار صدمین سالگرد اسکار که سال ۲۰۲۸ برگزار می‌شود، موزه آکادمی مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های ویژه، برنامه‌های فیلم و نشریات مرتبط با تاریخ آکادمی و جوایز اسکار را ارایه خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *