یک طراحی متعلق به قرن شانزدهم میلادی که مردی را از پشت سر به تصویر کشیده است به عنوان طراحی اولیه «میکلآنژ» برای شاهکار ماندگار بر روی سقف کلیسای «سیستین» شناسایی شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، طراحی که با استفاده از گچ سرخ خلق شده است، در حقیقت طرح اولیه یکی از شخصیتهای نقاشی «ستایش مار» است. گمان میرود قدمت این طراحی به سال ۱۵۱۲ میلادی برسد؛ یعنی کمی قبلتر از آنکه «میکلآنژ» بخش نهایی یکی از مشهورترین آثار هنری جهان را خلق کند.
«پل یوهانیدس»، استاد تاریخ هنر دانشگاه کمبریج و یکی از برجستهترین کارشناسان «میکلآنژ» اصالت این طراحی را تایید کرده است.
این یکی از معدود طراحیهای اولیهای است که برای سقف سیستین خلق شده بود و تا کنون باقی مانده است. «جورجیو وازاری»، استاد رنسانس ایتالیایی که بیشتر به خاطر کتابش به نام «زندگی بهترین نقاشان، مجسمهسازان و معماران» شناخته میشود، درباره میکلآنژ نوشت: «او درست قبل از مرگش، تعداد زیادی از طراحیها، نقاشیها و کارتونهای خودش را سوزاند؛ چراکه میترسید کسی با دیدن زحماتی که متحمل شده یا راههایی که نبوغ خود را با آنها آزمایش کرده است، در بینقص بودن آثار هنری او تردید کند.»
این مرد عریان که طراحی شده است در نسخه نهایی فرسکو از زاویه دیگری به تصویر کشیده شده است.
مجسمه مرمرین «داوود» از جمله شاهکارهای «میکلآنژ» است و این طراحی که اخیرا کشف شده نشان میدهد که در مراحل پایانی فرسکو «سیستین» بیش از پیش از سبک مجسمهای استفاده میکرد.
این طراحی در ابعاد ۱۵.۷ در ۱۹.۳ سانتیمتر خلق شده است و زمانی کشیده شد که مالک کنونی این طراحی که یک مجموعهدار اروپایی نا
بدون دیدگاه