بانی‌فیلم: در تاریخ سینما، هیچ تبلیغی برای تماشاگر، جذاب‌تر از «سر‌در» سینماها نبوده؛ درست است که نام هنرپیشه‌های زن و مرد، کارگردان و… می‌توانست نظر تماشاگران را برای انتخاب و تماشای فیلم جلب کند اما این «سر در» سینماها بود که با آفیش‌ها و عکس‌های بازیگران مزین شده، سهم ویژه‌ای در تبلیغات محیطی در دهه‌های سی‌ تا هشتاد میلادی داشت!
در میان اما فیلم‌هایی هم بودند که تنها نصب نام‌شان بر آفیش‌ سینماها کافی بود تا تماشاگران ترغیب شوند، بلیت بخرند و به سالن‌های نمایش فیلم بروند؛ فیلم‌هایی مانند «روشنی‌های شهر»، «برباد رفته»، «همشهری کین»، «لورنس عربستان»، «روح»، «اودیسه فضایی»، «پدرخوانده»، «جنگ ستارگان»، «جن‌گیر»، «آرواره‌‌ها» و…
سایت ‏hollywood_legendsss با انتشار ده عکس از «سر در» سینماهای نمایش دهنده ده فیلمی که نام‌شان آورده شد، پرسیده:
«اگر بتوانید به گذشته برگردید، کدام کلاسیک را برای دیدن انتخاب می‌کنید؟!»

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *