جبار آذین
سفره‌نشینان کوتاه و بلند سفره و خوان دولت موسوم به وفاق ملی، کمی جا به جا شدند تا یک مردودی جدید از میان مردودی‌های سفارشی و تبانی شده به عنوان رئیس سازمان محتاج پاک، سالم سازی و تحول سینمایی، کنار آن‌ها نشیند تا دست در دست بقیه، با زدن بخیه به پیکر تکه پاره شده سینما، سیاست وفاق ملی که در واقع وفاق همنشینی افراد، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در این مقطع زمانی به ظاهر با هدف جلوگیری از تداوم تفرقه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سینمایی و هنری، اما در اصل انزوای بیشتر و طرد اهالی هنر و قلم و هنرمندان راستین است، را در سینما اجرایی کند و ماله‌ای بر اندام چاک چاک سینما بکشد.
رئیس جدید سینما که کارنامه فعالیت های ناموفق و غیرتخصصی و رفاقتی‌اش، پیشتر بر سینه سینما و هنر زخم زده، با یک صفر گنده تزئین شده است، به زودی بر صندلی مهمی تکیه خواهد زد که بلندتر از قامت اوست.
واقعیت اینکه گزینش چنین فردی توسط وزیری که خود فرهنگ و هنر و هنرمندشناس نیست، عجیب نیست، زیرا چند دهه است که این رویه در تمام حوزه‌های هنر و فرهنگ و سینمای دولتی و نهادی بر مبنای سیاستهای دولتی اجرایی می‌شود، به همین دلایل نباید به تغییر و تحول بنیادین و درمان بیماری‌های سینما و فرهنگ و هنر امید داشت و خطر فاجعه‌آمیز بودن چنین گزینش‌ها را هم بارها متذکر شده‌ایم، از همین رو، آنچه همچنان در بازار مکاره سینما حاکم خواهد بود، تفرقه و سیاست و تجارت و گرایش‌های سیاسی و تجاری و ابتذال خواهد بود و نباید منتظر بازگشت هنر و هنرمندی و عزت و اعتبار اهالی هنر و قلم بود.
حقیقت تلخ همان است که بارها گفته و نوشته‌ایم، در دوران نبود سینما و هنر و فرهنگ ملی و مردمی، این ابتذال، کاسبی، بی‌سوادی و بی‌هنری و دشمنی با تفکر، هنرآفرینی و آزاداندیشی و آزادگی است که در عرصه‌های هنر، سینما و فرهنگ، مانند همه جای مملکت، آقایی و اربابی خواهد کرد.
باز هم سیاست، ثروت و قدرت، فرهنگ و هنر و هنرمندان و ملت دوستدار هنر و پاسدار فرهنگ را شکست دادند.
ریاست رائد فریدزاده، بر سینمای یتیم ایران را که هیچ ربطی به سینما ندارد، به سینماگران و اهالی هنر و قلم و مردم تسلیت می‌گویم.
این گزینش غیرکارشناسی و نادرست، دومین و بزرگترین نقطه سیاه کارنامه وزارت وزیر فعلی ارشاد تا امروز است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *