9:44

بانی‌فیلم: شب گذشته و در مراسمی که در محل برگزاری فستیوال برلین برپا شده بود، خرس افتخاری طلایی به استیون اسپیلبرگ کارگردان مطرح آمریکایی اهدا شد.
استیون اسپیلبرگ که با فیلم «فبلمن‌ها» که داستانی از زندگی این فیلمساز است در برلین امسال حضور داشت جایزه خرس افتخاری طلایی را دریافت کرد.
سایت برلیناله در گزارشی در مورد این مراسم نوشت: چه بعدازظهر احساسی، چه سخنرانی و چه افسانه‌ای!
تشویق‌ها و تشویق‌های ایستاده حاضران در مراسم برای استیون اسپیلبرگ که به نظر نمی‌رسید متوقف شود!
این تشویق‌ها در حالی ادامه داشت که لحظاتی پیش جایزه خرس افتخاری طلایی برای یک عمر دستاورد در برلیناله پالاس به او اهدا شد. تبریک می گویم!
استیون اسپیلبرگ کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، در این مراسم و پیش از نمایش آخرین اثرش «فابلمن‌ها» به مخاطبان گفت: «از اینکه به من می‌گویند یک عمر زندگی کرده‌ام کمی نگرانم. چون کارم تمام نشده است!».
سایت این فستیوال آلمانی در ادامه گزارش خود نوشت: ما مطمئناً نمی‌توانیم منتظر اتفاقات بعدی باشیم، زیرا نام استیون اسپیلبرگ، با ساخت بیش از 100 فیلم و سریال، در تاریخ سینمای بین‌المللی در شصت سال گذشته به دلیل تنوع فراوانش، بی‌نظیر است.
نام اسپیلبرگ به عنوان یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان در تمام دوران می‌درخشد.، برلیناله مفتخر است که این جایزه را به او اهدا کند.

در همین ارتباط و حضور استیون اسپیلبرگ در هفتادوچهارمین دوره فستیوال برلین، منصور جهانی با ارسال عکس‌هایی از این سینماگر آمریکایی در گزارشی نوشت:

استیون اسپیلبرگ فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس سینمای جهان، امروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه جاری (21 فوریه 2023) در ششمین روز برگزاری هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» در کشور آلمان، در برابر دوربین عکاسان و فیلمبرداران دنیا قرار گرفت و در نشست خبری این رویداد معتبر سینمایی پاسخگوی سؤالات خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان سینمایی بود.
«استیون اسپیلبرگ» کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس مطرح آمریکایی، فردا چهارشنبه سوم اسفند ماه جاری (22 فوریه 2023) برای یک عمر دستاورد افتخاری در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» با دریافت جایزه افتخاری خرس طلایی مورد تقدیر مسئولان این رویداد معتبر و رده الف سینمای جهان قرار گیرد.
در بیانیه مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» درباره این اسطوره سینمای جهان آمده است: «استیون اسپیلبرگ» با حرفه‌ای باورنکردنی نه تنها نسل‌های بیننده در سراسر جهان را مسحور خود کرده است، بلکه معنای جدیدی به «سینما» به عنوان کارخانه رؤیاها بخشیده است. چه در دنیای جادویی ابدی نوجوانان و چه در واقعیتی که تاریخ برای همیشه حک کرده است، فیلم‌های او ما را به سطحی متفاوت می‌برد، جایی که صفحه بزرگ به سطح کافی برای تحقق احساسات ما تبدیل می‌شود. اگر برلیناله 2023 نمایانگر شروعی جدید باشد، نمی‌توانیم شروعی بهتر از شروعی که توسط کار بزرگ اسپیلبرگ ارائه شده است، پیدا کنیم.
اسپیلبرگ در طول دوران حرفه‌ای خود در مجموع، 19 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و تا به امروز سه جایزه اسکار را به خانه برده است. او را موفق‌ترین فیلمساز تمام دوران می‌دانند. حرفه او با جوایزی همراه بوده است، از جمله گلدن گلوب و جوایز امی متعدد برای فیلمسازی‌اش، و همچنین افتخارات زیادی برای تعهدش به اهداف اجتماعی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *