14:53

سه مدل از گوشی‌های هوشمند عرضه شده از سوی سه شرکت اپل، سامسونگ و ایسوس پرچمدار گران‌ترین گوشی‌های تلفن همراه در بازار تهران شدند.
به گزارش یورونیوز، در حالی که قیمت گوشی آیفون ۱۳ مدل پرو مکس با ظرفیت ۱ ترابایت در بازار اروپا به قیمت ۱۸۳۹ یورو عرضه شده، قیمت این گوشی در بازار تهران از ۵۸ تا ۶۶.۷ میلیون تومان در نوسان است. به عبارت دیگر این گوشی بر پایه یورو ۳۱.۵ تا ۳۶.۲ هزار تومانی قیمت‌گذاری شده است.
با این حال، محصول جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۳ با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی که قیمت آن در بازار اروپا ۱۷۹۹ یورو است در بازار تهران بین ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود. این بدان معناست که قیمت این گوشی هوشمند بر اساس نرخ یورو ۳۰.۵ تا ۳۶.۱ هزار تومان محاسبه شده است.
اما سومین گوشی پرچمدار گرانی در بازار تهران، ایسوس مدل آر‌او‌جی ۵ اس پرو با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است که با وجود قیمت ۱۲۹۹ یورویی در بازار اروپا بین ۴۳ تا ۵۳ میلیون تومان در بازار تهران عرضه شده که نشان می‌دهد بهای آن بر پایه یورو ۳۲.۳ تا ۴۰.۸ هزار تومان محاسبه شده است.
این در حالی است که هر یورو در معاملات روز پنجشنبه بازار آزاد تهران کمتر از ۳۵ هزار تومان داد و ستد شده است.
در مقابل، هنوز گوشی‌های غیرهوشمندی هم در بازار تهران پیدا می‌شود که قیمت آنها پایین‌تر از ۵۰۰ هزار تومان است. در این میان، گوشی جی ال ایکس مدل سی۴۳ یا ظرفیت ۳۲ مگابایت حدود ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و گوشی موبایل نوکیا مدل ۱۰۵ را قابلیت فعالسازی دو سیم کارت را دارد به قیمت تقریبی ۴۲۰ هزار تومان قابل خرید است. این مدل گوشی نوکیا در حال حاضر در بازار اروپا حدود ۲۰ یورو قیمت دارد که نشان می‌دهد در بازار ایران با نرخ یورو ۲۱ هزار تومانی عرضه می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *