14:43

شصت و پنجمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم لندن» با اکران فیلم «تراژدی مکبث» ساخته جوئل کوئن به کار خود پایان می‌دهد.
به گزارش ایرنابه نقل از سایت جشنواره فیلم لندن، فیلم تراژدی مکبث اپل تی‌وی برای اولین بار روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ۱۴۰۰) در سالن رویال فستیوال لندن و طی مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی با حضور کارگردان و نویسنده اثر به نمایش درخواهد آمد.
تراژدی مکبث به نویسندگی و کارگردانی جوئل کوئن و تهیه‌کنندگی کوئن، فرانسیس مک دورمند و رابرت گرف، اقتباسی جسورانه از نمایشنامه معروف ویلیام شکسپیر است، روایتی کلاسیک از قتل، جنون، بلندپروازی، مکر و خدعه.
کوئن درباره فیلم جدیدش می‌گوید: شکسپیر به جهان تعلق دارد اما اهل انگلیس است. پس از وام گرفتن میراث فرهنگی این کشور و بهره‌مندی از شانس همکاری با جمعی از بازیگران بااستعداد و استثنایی آن، حالا افتخار آن را دارم که این فیلم در اولین اکران اروپایی خود، در جشنواره فیلم لندن به نمایش درآید.
جشنواره فیلم لندن بزرگترین رویداد سینمایی در انگلیس است که هر ساله در نیمه دوم ماه اکتبر با نظارت بنیاد فیلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود. در این جشنواره معتبر سینمایی که از سال ۱۹۵۷ راه‌اندازی شد هر ساله بیش از ۳۰۰ فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود.
شصت و پنجمین دوره این رویداد سینمایی که از ۶ تا ۱۷ اکتبر (۱۴ تا ۲۵ مهر) به صورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار می‌شود، با اکران فیلم هرچه سخت‌تر زمین می‌خورند (The Harder They Fall) به کارگردانی جیمز ساموئل با بازی جاناتان ماژورز ، ادریس البا، زازی بیتس، دلروی لیندو، لاکیت استنفیلد، دانیله ددویلر، و رجینا کینگ آغاز به کار می‌کند. فیلم قدرت سگ ساخته جین کمپیون با هنرنمایی ستاره‌هایی چون بندیکت کامبربچ و کرستن دانست از جمله دیگر فیلم‌هایی است که در این دوره از جشنواره فیلم لندن به نمایش درخواهند آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *