11:03

بازیگرانی در تاریخ سینما وجود دارند که همیشه به خاطر آمادگی برای نقششان کار‌های عجیبی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تعداد بازیگرانی که برای اجرای نقشی که به عهده آنها گذاشته شده است، کار‌های عجیب و خارق‌العاده‌ای می‌کنند ،کم نیستند. برخی از آنها پا را فراتر می‌گذارند و باعث می‌شوند، نامشان در تاریخ سینما باقی بماند. تعداد این  دسته از بازیگران در هالیوود کم نیست و همه آن‌ها توانستند با کار‌های خود تعجب همگان را برانگیزند و حتی شهرتشان را چندین برابر کنند.

در ادامه فهرستی از بازیگرانی را ببینید که خودشان را بیش از حد برای نقششان آماده کرده بودند.

۱ – لئوناردو دی‌کاپریو

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

بیایید با یکی از افراطی‌ترین مثال‌ها شروع کنیم. لئوناردو دی‌کاپریو برای آماده شدن برای بازی در فیلم «از گور برگشته» (The Revenant)، به معنای واقعی کلمه درون لاشه یک حیوان خوابید.

او در بیابان اردو زد، برای شنا در رودخانه‌های یخ زده رفت و گاومیش کوهان دار خام خورد. آماده شدن او ارزشش را داشت چراکه بازی او مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و در نهایت اولین اسکارش را برای این نقش برد.

۲ – کریستوفر لی

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

کریستوفر لی احتمالاً یکی از آماده‌ترین بازیگران برای فیلم‌های فانتزی و یکی از طرفداران بزرگ «ارباب حلقه‌ها» بود.وقتی برای بازی در نقش سارومان در فیلم‌ها انتخاب شد، کتاب‌ها را هر سال بازخوانی می‌کرد.

لی تنها بازیگر سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» بود که واقعا تالکین را ملاقات کرد. او همیشه دوست داشت در این فیلم‌ها بازی کند.حتی نقش‌های جادوگرانه‌ای را به عهده گرفت تا ثابت کند که انتخاب خوبی خواهد بود. علاوه بر این، او عکس‌هایی از خودش که لباس جادوگر پوشیده بود، برای پیتر جکسون فرستاد.

۳ – بری لارسن

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

بری لارسن برای آماده شدن ایفای نقش یک مادر جوان اسیر در فیلم «اتاق» (Room)، یک ماه  در خانه اش ماند. با روانشناسان ملاقات کرد تا در مورد آسیب‌های اسارت بیاموزد،برای شخصیتش یادداشت‌های روزانه نوشت و در شخصیت کلاژ ساخت.

لارسن هفته‌های قبل از فیلمبرداری با بازیگر نقش پسر خود در فیلم «اتاق» یعنی جاکوب ترمبلی معاشرت می‌کرد، اسباب‌بازی‌هایی را که روی پرده ظاهر می‌شد درست می‌کرد، در صحنه فیلمبرداری بداهه‌گویی  و قبل از خواب با او لگو بازی می‌کرد.

سخت کوشی او نتیجه داد و  برنده اسکار بهترین بازیگر زن در سال ۲۰۱۶ شد.

۴ – جرد لتو

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

لتو برای بازی در نقش جوکر، هدایای عجیبی را برای سایر بازیگران (مانند یک موش زنده) فرستاد و از تعامل با آنها اجتناب کرد. او گراز مرده‌ای را برای ایجاد پویایی، ایجاد یک عنصر شگفت‌انگیز، خودانگیختگی و شکستن هر نوع دیواری که ممکن است آنجا باشد، به صحنه آورد، زیرا جوکر، به نظر او، به مردم احترام نمی‌گذارد. به گفته ویولا دیویس، او در واقع «سرسپردگان» یا نوکر‌ها را برای تحویل هدایای خود فرستاد.

لتو در اینستاگرام از اربابان مواد مخدر الگو می‌گرفت تا از این نقش الهام بگیرد.با افرادی که مرتکب جنایات وحشتناکی شده‌اند و افرادی که برای دوره‌های طولانی در دیوانه‌خانه‌ها بودند، ملاقات کرد. او حتی خنده جوکر خود را در اطراف منهتن تمرین کرد.

همچنین گزارش شده است که او پس از فیلمبرداری یک صحنه در یک زندان، درخواست کرده است که یک شب در آنجا حبس شود.

۵ – دنیل دی-لوئیس

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

دنیل دی-لوئیس به خاطر متد اکتینگ و تمام تلاشش در آماده شدن برای نقش‌هایش مشهور است، اما شاید یکی از افراطی‌ترین نمونه‌ها، آماده‌شدن او برای بازی در «دار و دسته نیویورکی ها» (Gangs of New York) باشد. او به معنای واقعی کلمه در اطراف رم قدم می‌زد و با غریبه‌ها دعوا می‌کرد.

علاوه بر این، او یک شاگرد قصاب واقعی شد و در نهایت برای کارش نامزد جایزه اسکار شد.

۶ – لیدی گاگا

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

یکی دیگر از نمونه‌های اخیر بازیگری که واقعاً برای نقش خود آماده شده است، لیدی گاگا در «خانه گوچی» (House of Gucci) است. اول از همه، او ۱۸ ماه در شخصیت ماند، حتی زمانی که دوربین در حال فیلمبرداری نبود و در ۹ ماه از آن لهجه استفاده کرد.

گاگا ویدئو‌هایی از روباه‌ها و پلنگ‌ها را تماشا کرد تا آن‌ها را برای این نقش هدایت کند و به گونه‌ای شروع به زندگی کرد که به هر چیزی که (او) به آن نگاه می‌کرد، متوجه می‌شد که کجا و چه زمانی می‌تواند پول را ببیند.

۷ – تام کروز

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

وقتی آن رایس، نویسنده کتاب «مصاحبه‌ای با خون‌آشام» (Interview With the Vampire) شنید که تام کروز قرار است نقش لستَت را در فیلم اقتباس گرفته شده از این کتاب بازی کند، خیلی ناراحت شد.

به نظر می‌رسید که تام کروز از این حرف ناراحت شده بود و نه تنها تصمیم گرفت کتاب را بخواند، بلکه تمام کتاب‌های رایس را خواند، نواختن پیانو را یاد گرفت، وزن کم کرد و به پاریس سفر کرد تا سبک زندگی شخصیتش را به طور کامل درک کند.

رایس در مصاحبه خود بعد از دیدن فیلم «مصاحبه‌ای با خون‌آشام» گفت: فکر می‌کنم تام کار خارق‌العاده‌ای انجام داده است.

۸ – جنیفر هادسون

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

جنیفر هادسون سال‌ها قبل از مرگ آرتا فرانکلین توسط خود او برای ایفای نقشش در فیلم زندگینامه این خواننده انتخاب شد. در واقع، آن‌ها سال‌ها به صورت هفتگی ملاقات می‌کردند تا درباره گذشته و نقش او صحبت کنند.

هادسون ویدئو‌های قدیمی و فیلم‌های تاریخی اجرای آرتا را با دقت بازبینی کرد و با مربیان آواز کار کرد تا آرتا را کاملاً به تصویر بکشد.

۹ – ناتالی پورتمن

۹ بازیگری که خود را بیش از حد برای نقششان آماده کردند

در نهایت، ناتالی پورتمن بیش از یک سال برای به تصویر کشیدن یک بالرین در فیلم «قوی سیاه» (Black Swan) آموزش دید. در شش ماه اول، او قدرت خود را با چند ساعت در روز افزایش داد، سپس به تمرین پنج ساعت در روز و بعداً هشت ساعت روی آورد. او روزی ۳۰ دقیقه را صرف تمرینات پا می‌کرد.

همه این‌ها باعث افتادن ناخن‌های پای او شد و حتی در حین لیفت یک دنده او در رفت. پورتمن درباره این تجربه گفت: شب‌هایی بود که فکر می‌کردم به معنای واقعی کلمه می‌میرم.

اما همه این‌ها نتیجه داد و او برای این نقش برنده اسکار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *