9:14

در فاصله چهارشنبه تا جمعه، ۱۱۳ هزار نفر به سینما رفتند و به تماشای فیلم نشستند.
به گزارش ایرنا، اسفندماه هیچ‌گاه زمان خوبی برای سینماها نبوده است. این وضعیت، هر چه به روزهای پایانی این ماه نزدیک‌تر می‌شویم، روند وخیم‌تری نیز پیدا می‌کند. چرا که دغدغه خانواده‌ها در این زمان، خرید نوروزی و خانه‌تکانی است. به این موارد اضافه کنید، درصدی از خانواده‌هایی که ترجیح داده‌اند از تعطیلی چهارشنبه استفاده کرده و به مسافرت بروند.
در ۳ روز تعطیلی اخیر، جمعا ۱۱۳ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار با توجه به اینکه در نیمه دوم اسفندماه واقع شد، یک آمار نسبتا قابل‌قبول است. برای این تعداد مخاطب، ۶۰۱۰ سانس ترتیب داده شد و گیشه نیز رقم ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان را به خود دید.
در ۳ روز تعطیلی اخیر، جمعا ۱۱۳ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار با توجه به اینکه در نیمه دوم اسفندماه واقع شد، یک آمار نسبتا قابل‌قبول استپرفروش‌ترین فیلم این ۳ روز، کمدی بخارست بود که ۳۳ هزار و ۵۰۰ مخاطب داشت و ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان نیز فروخت. کمدی خط استوا که ۱۷ روز پیش به سینماها آمد، توانست خوش بدرخشد و با ۲۷ هزار و ۴۰۰ مخاطب و گیشه ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی، دومین فیلم پراقبال تعطیلات اخیر باشد.
۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز به تماشای ملاقات خصوصی نشستند. گیشه این فیلم نیز ۸۹۳ میلیون تومان بود.
چپ، راست با ۴۶۱ میلیون تومان، لوپتو با ۱۸۶ میلیون، جزیره فضایی با ۱۵۱ میلیون، پسر دلفینی با ۹۴ میلیون و پالتو شتری با ۷۷ میلیون تومان، دیگر فیلم‌های پرمخاطب تعطیلات اخیر کشور بودند.
از چهارشنبه این هفته، ۴ فیلم جدید در قالب اکران نوروز ۱۴۰۲، به این فهرست افزوده می‌شوند و این انتظار وجود دارد که روند استقبال از سینماها، با رشد خوبی مواجه باشد. این روند می‌تواند پیش‌درآمد بسیار خوبی برای اکران ۱۴۰۲ باشد تا سینمای ایران با یک آغاز شکوهمند، وارد سال جدید شده و اتفاقات خوبی را در بحث مخاطب و گیشه، رقم بزند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *