16:21

مدیر مجموعه تئاتر شهر از یک نگرانی تازه در زمینه واکسینه کردن جوانان سخن می‌گوید؛ این‌که ظاهرا گروه‌های جوان نمایشی در اولویت واکسیناسیون نیستند.
به گزارش ایسنا، واکسینه کردن هنرمندان در چند وقت اخیر بارها مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و در این زمینه اظهارنظرهای مختلفی انجام شده است. چندی پیش قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرد گروه‌های نمایشی که اثری روی صحنه دارند یا در نوبت اجرا هستند، همراه با پرسنل سالن‌های نمایشی در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. مدتی از ابراز این سخنان گذشت و هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداد و در این فاصله، اعضای چند گروه نمایشی درگیر کرونا شدند؛ اما به تازگی مدیر مجموعه تئاتر شهر از یک نگرانی تازه سخن می‌گوید و هشدار می‌دهد که گروه‌های جوان نمایشی از اولویت واکسیناسیون خارج شوند.
ابراهیم گله‌دارزاده در این زمینه به ایسنا می‌گوید: آن‌چه در مرکز هنرهای نمایشی در اولویت قرار گرفته، این است که گروه‌های نمایشی که در حال اجرا هستند یا آنان که در نوبت اجرا قرار گرفته‌اند، همراه با پرسنل سالن‌های نمایشی اعم از دولتی و خصوصی و در مرحله بعد، اعضای اصناف در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند اما به تازگی شنیده شده کسانی که هنرکارت دارند، برای واکسن زدن اولویت خواهند داشت.
او ادامه می‌دهد: صندوق اعتباری هنر تلاش کرده هنرمندان را یکپارچه کند و همه اعضای صندوق که هنرکارت دارند، در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند در حالی‌که بسیاری از بچه‌‎های جوان تئاتری به هر دلیلی عضو صندوق نیستند و با این شیوه از اولویت واکسن خارج خواهند شد.
گله‌دارزاده توضیح می‌دهد: در دوران کرونا، اغلب گروه‌های جوان بودند که اثری را روی صحنه بردند و همه آگاهیم که تمرین و اجرای یک اثر نمایشی برای گروه‌ها چه مخاطراتی به همراه دارد. به همین دلیل مرکز هنرهای نمایشی در رایزنی‌هایی که با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشت، تاکیدش بر این بود که گروه‌های نمایشی در حال تمرین و اجرا و نیز کارکنان سالن‌های نمایشی اعم از پرسنل اتاق‌های نور، صدا، بچه‌های صحنه، گریمورها و … در اولویت قرار بگیرند چراکه شرایط کاری آنان نیز بسیار پرریسک است. اما این درست نیست که در تصمیم‌گیری جدید، فقط هنرکارت ملاک واکسینه کردن هنرمندان باشد چون نمی‌تواند پوشش‌دهی کاملی را ایجاد کند.
او یادآوری می‌کند: از قضا تعداد زیادی از جوانانی که مشغول کار هستند، هنرکارت ندارند. بعضی از آنان هنوز سابقه فعالیت‌شان به گونه‌ای نیست که بتوانند عضو صندوق شوند و تعدادی دیگر به هر دلیلی عضو صندوق اعتباری هنر نیستند، ولی با فعالیت در تئاتر، ریسک ابتلای‌شان به بیماری بسیار بالاست و از دوستان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می‌خواهیم که به صورت جدی این مساله را مورد توجه قرار بدهند بویژه این‌که در چند وقت اخیر چندین تن از اعضای گروه‌های نمایشی گوناگون درگیر کرونا شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *