13:16

کریستیز و ساتبیز طی مجموعه حراج های بهاره خود آثار هنری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را به فروش خواهند گذاشت.
به گزارش ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، کریستیز و ساتبیز که مهم ترین خانه های حراج نیویورک محسوب می شوند، در جریان سری حراجی های خود که از روز پنجشنبه آغاز می شود، آثار هنری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را از طریق مجازی و حضوری به فروش می گذارند.
حراجی ساتبیز اعلام کرد، برای نخستین بار پس از همه گیری ویروس کرونا، اجازه حضور محدود و حضوری را در حراج نیویورک فراهم کرده که شامل حضور حداقل ۵۰ نفر از مجموعه داران و خریداران اصلی در حراج روز چهارشنبه (۱۲ می) خواهد بود، اما حراجی کریستیز همچنان به صورت مجازی به فروش آثار هنری اقدام خواهد کرد.
حراجی های بهاره آثار هنری در نیویورک سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نشد و تنها یک حراجی با حضور همه آثار در اواسط تابستان برگزار شد و در حراجی های پائیز نیز برخی آثار مهم هم زیر قیمت برآورد اولیه چوب حراج خوردند.
پیش بینی می شود حراجی های هنری نیویورک امسال به فروش یک میلیارد دلاری دست یابند؛ در حالی که این در سال ۲۰۱۹ مجموع فروش حراجی های بهاره کریستیز و ساتبیز نیویورک فروش ۱.۸ میلیارد دلاری را ثبت کرده بود.
«بانی برنان» مدیر حراجی کریستیز آمریکا با اعلام این که افراد به تدریج احساس راحتی بیشتری برای خرید آثار هنری بدون مشاهده اولیه پیدا کرده اند گفت که بیش از ۷۰ درصد آثار در حاراجی های لندن که دو ماه پیش برگزار شد به این شکل به فروش رفت.
حراجی فیلیپس نیز حراج هنری خود را تا اواخر ماه ژوئن به تعویق انداخته تا نیازی به رویارویی همزمان با رقبای قدرتمند خود نداشته باشد و بر اساس اعلام مدیران این حراجی، آنها این تصمیم را با توجه به روند فروش نزولی در سال های گذشته گرفته اند.
ساتبیز نقاشی «برکه نیلوفر آبی» اثر «کلود مونه» را با قیمت ۴۰ میلیون دلار به فروش گذاشته است؛ در حالی که همین اثر ۱۷ سال پیش در این حراجی ۱۶.۸ میلیون دلار فروخته شده بود و از آن زمان تا کنون چند بار دست به دست شده است. از سوی دیگر کریستیز یکی دیگر از آثار «مونه» را با عنوان «پل واترلو» به قیمت ۳۵ میلیون دلار برای فروش قرار داده است.
نقاشی «زنی نشسته در کنار پنجره» از «پابلو پیکاسو» از سوی کریستیز به قیمت ۵۵ میلیون دلار برای فروش گذشته شده است؛ در حالی که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۴۴.۷ میلیون دلار فروخته شده بود. از سویی دیگر حراجی ساتبیز یکی اثر دیگر از آثار «پیکاسو» با عنوان «زنی نشسته در لباس سبز» را با قیمت اولیه ۱۴ میلیون دلار عرضه خواهد کرد.
تابلوی «طبیعت بی جان: سیب ها و گلابی ها» اثر «پل سزان» نقاش معروف فرانسوی نیز از سوی ساتبیز با قیمت اولیه ۲۵ میلیون دلار چوب حراج می خورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *