19:24

یوسف مرادیان درباره ورودش به عرصه هنر و الهام گرفتن از بازیگران بزرگ دنیا گفت.
به گزارش ایسنا، یوسف مرادیان، بازیگر سینما و تلویزیون، درباره علاقه اولیه‌اش به بازیگری گفت: طبیعتاً نسل ما از طریق تلویزیون دنیای جادویی را دنبال می‌کرد. من اولین بار که پروژکتورهای پخش فیلم را دیدم ۵ سال داشتم و از همان‌جا به سینما و فیلم علاقه پیدا کردم. من کار خود را از تئاتر و تلویزیون کرمانشاه آغاز کردم. در آن زمان چند مرد مسن به من پیشنهاد دادند که به پایتخت بروم و به کار هنر ادامه بدهم.
مرادیان که مهمان برنامه شب نشینی بود، گفت: بعد از دوران سربازی فعالیت هنری من در حوزه سینما و تئاتر بسیار جدی شکل گرفت. به خاطر دارم که اولین برخورد حرفه‌ای من با خانم پوران درخشنده بود. در آن زمان فیلمی که در آن نقش آفرینی کردم به مرحله اکران نرسید اما نهایتاً با فیلم لاک‌پشت در سال ۷۳ یا ۷۴ کار خود را آغاز کردم. دقیقاً پس از آن کار در فیلم اصحاب کهف انتخاب شدم. متأسفانه در آن زمان قسمت نشد که به زبان کوردی تئاتری اجرا کنم و از آنجایی که به طور کامل بر این گویش مسلط نیستم ترجیح می‌دهم که چنین اجرایی نداشته باشم. از آنجایی که من در ونک به دنیا آمدم و مدتی آنجا بزرگ شدم زبان کرمانشاهی را به صورت کامل بلد نیستم اما تماماً متوجه می‌شوم.
وی درباره شهرت پدرش در کرمانشاه گفت: جمله معروفی هست که می‌گوید عبادت به جز خدمت به خلق نیست. من این را در خانواده خود دیدم که پدرم که ما او را آقا صدا می‌زدیم بسیار به خدا اعتقاد داشت و معتقد بود باید از مردم مراقبت کند. وی تا زمانی که زنده بود تلاش داشت تا به مردم خدمت کند.
او درباره فعالیت خود در رشته بوکس گفت: در گذشته برخی از قهرمانان آسیا و جهان بوکس در کرمانشاه بودند که متأسفانه امروز در بین ما نیستند. مردم کرمانشاه همچنان نیز به این حرفه علاقه دارند. من نیز آن زمان بسیار به بوکس علاقه داشتم و با چندی از قهرمانان کار کردم. جالب است بدانید که این ورزش به حرفه من در سینما کمک کرد. من برای کار در اثر تکیه بر باد، جدا از نمونه‌ای که در پایتخت ساخته شد، انتخاب شدم که درباره دو بوکسور بود.
بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: بعدها نیز در کارهایی مثل لاک‌پشت از آمادگی جسمانی خود استفاده کردم. بعد از اصحاب کهف اولین اثر سینمایی را در جایگاه نقش اول بازی کردم که دوستان نام داشت. بعد از آن نیز کار من در سینما به صورت حرفه‌ای آغاز شد. فیلم دوستان در سال ۷۸ به اکران رسید.
مرادیان درباره جنگ گفت: دوتا از برادران من دوقلو بودند که محسن و مرتضی نام داشتند. این دو در زمانی که اوج جنگ بود و روزانه کرمانشاه بمباران می‌شد در سنندج سرباز بودند. مرتضی هنگام مرخصی گرفتن و برگشتن تصادف کرد و او را از دست دادیم. مرتضی بسیاری از شرایط سخت جنگ را پشت سر گذاشت اما متأسفانه آن تصادف جان او را گرفت.
مرادیان درباره بازیگری اش ادامه داد: تصور می‌کنم در بازیگری خوب عمل کردم و توانستم کاندیدای سیمرغ نقش اول مرد در بیست و چهارمین جشنواره را کسب کنم. همچنین چند سال پیش نیز در فیلمی حضور داشتم که نقشم در آن نزدیک به شخصیت شهید احمدی روشن، دانشمند هسته‌ای بود که برای این نقش نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول را گرفتم. احساس می‌کنم که به سمت جلو حرکت می‌کنم و سعی دارم گذشته خود را جبران کنم. اعتقاد دارم خدا بر کار من نظارت دارد و به من کمک خواهد کرد تا پیشرفت بیشتری داشته باشم.
وی افزود: قبل از ورود به عرصه بازیگری با موسیقی آشنا شدم و تمرین می‌کردم اما ترجیح دادم که تنها در بازیگری مسیر خود را طی کنم و متمرکزتر باشم. با این وجود در حال حاضر سعی دارم آلبومی را آماده کنم که بیشتر به حالت یادگاری خواهد بود. در نهایت تمرکز من بیشتر بر بازیگری است. من ادامه تحصیل را به دلیل سختی کار و ترجیحم به تمرکز بر بازیگری کنار گذاشتم.
بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: بازیگرانی وجود دارند که انسان از آن‌ها الهام می‌گیرند. تمامی بازیگرانی که در حرفه خود موفق بودند و سبک خاصی داشتند تأثیر مثبتی بر من گذاشتند و از این افراد می‌توانم به مارلون براندو، آل پاچینو و جانی دپ اشاره کنم. در ایران نیز افراد بسیاری مانند پرویز پرستویی وجود دارند که الهام‌پذیر هستند.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز علی شعبانی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *