13:09

«پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با 180 میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش 330 میلیون دلاری در اکران جهان رسید.
به گزارش فارس به نقل از ورایتی، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با 180 میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش 330 میلیون دلاری در اکران جهانی رسید.
این دنباله رکورد افتتاحیه ماه نوامبر در آمریکای شمالی را کنار زد و از مرز 158 میلیون دلاری قبلی که در «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» در سال 2013 ثبت شده بود، گذشت.
در سطح جهانی، این فیلم ماجراجویی ابرقهرمانی با 150 میلیون دلار از 55 بازار خارج از کشور، و در مجموع اکران‌های جهانی به رم 330 میلیون دلاری رسید.
با این حال، موفقیت فیلم «پلنگ سیاه» ملغمه‌ای تلخ و شیرین دارد. به این دلیل که فیلمسازان پشت پرده با یک تراژدی تکان دهنده خارج از صفحه نمایش قبل از شروع تولید مواجه شدند، زمانی که چادویک بازمن، هنرپیشه سیاه‌پوست فیلم که در سری اول این دنباله در سال 2018 با بازی درخشانش فیلم را به موفقیتی تاریخ رساند، در سال 2020 بر اثر سرطان درگذشت. او فقط 43 سال داشت.
رایان کوگلر، کارگردان و نویسنده فیلم، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» به این هنرپیشه فقید ادای احترام کرد.
در این فیلم، پادشاهی واکاندا با مرگ پادشاه «تی چالا» دست و پنجه نرم می‌کند – تقلیدی هنری از موقعیت‌های زندگی که به فیلم طنین عاطفی بیشتری می‌بخشد.
منتقدان کارگردانی ماهرانه کوگلر با فیلمنامه و شرایط دشوار ساخت فیلم را ستودند. اوون گلیبرمن منتقد معروف ورایتی در مورد «پلنگ سیاه» نوشت: «واکاندا برای همیشه» تعلیق عاطفی آرامی دارد. وقتی فیلم شروع به جمع شدن می‌کند، یله و رها نمی‌شود.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *