0:46

تحلیلگران معتقدند گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲ با عبور از بحران شیوع کرونا، به درآمد ۳۳ میلیارد دلاری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، بررسی‌های شرکت تحلیل داده گاور استریت آنالتیکس (Gower Street Analytics) از احیای گیشه جهانی در سال آینده میلادی حکایت دارد.
این شرکت انگلیسی در گزارشی کوتاه که امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذر) منتشر شد، پیش‌بینی کرده است درآمد گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲ به ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسد. در حالی که مجموع درآمد گیشه جهانی امسال تا روز ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر ۱۴۰۰) تنها ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود.
براساس پیش‌بینی‌های گاور استریت، همزمان که جهان از بحران کرونا رد می‌شود، بار دیگر شاهد سلسله مراتب آشنای گیشه خواهیم بود و آمریکا به بزرگترین بازار سینمایی جهان تبدیل می‌شود. در سال ۲۰۲۰، همزمان با آن که صنعت سینما زیر بار تعطیلی‌ سینماها، طولانی‌ شدن فاصله گذاری‌ها اجتماعی و اخلال در جدول اکران‌ها قد خم کرده بود، صنعت سینمای چین در مقایسه با دیگر مناطق کمترین ضرر را کرد و این کشور به بزرگترین بازار سینمایی جهان تبدیل شد.
براساس پیش‌بینی‌های گاور استریت و دیگر تحلیلگران، چین تا پایان سال جاری میلادی این جایگاه را حفظ خواهد کرد اما سال آینده درآمد گیشه آمریکای شمالی در مقایسه با ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر شده و به ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد. این در حالی است که درآمد چین در این یک سال از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد که از آمریکا کمتر است.
گاور استریت درباره گیشه بین‌الملل (سینماهای جهان به استثنای آمریکای شمالی و چین) نیز پیش‌بینی رشدی قابل توجه را کرده است. تحلیل‌های این شرکت نشان می‌دهد درآمد گیشه بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ از ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.
با وجود رشدی که برای گیشه جهانی در یک سال آینده پیش‌بینی شده است، برای رسیدن به سطح درآمد پیش از شیوع کرونا، باید دستکم تا سال ۲۰۲۳ صبر کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *