10:57

بازیگر فیلم سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» گفت: در ایام عید هیچ جایی نمی‌روم و تهران بهترین جای دنیاست چون همه می‌روند بیرون، خلوت می‌شود، هوا تمیز است. اصلا چرا از شلوغی فرار کنی و بروی به شلوغی؟
سیاوش طهمورث در گفت وگو با ایرنا در توضیح کارهایی که در روزهای تعطیلات عید انجام می دهد، اظهار داشت: مطالعه می کنم، فیلم می‌بینم، به دوستان، فامیل سر می‌زنم و دیدوبازدید و عیددیدنی می‌روم. بدون ترافیک و شلوغی با اعصاب راحت می‌روم، برمی‌گردم.
وی افزود: در ایام عید هیچ جایی نمی‌روم و تهران بهترین جای دنیاست چون همه می‌روند بیرون، خلوت می‌شود، هوا تمیز است. اصلا چرا از شلوغی فرار کنی و بروی به شلوغی؟
بازیگر فیلم سینمایی غلامرضا تختی (بهرام توکلی ۱۳۹۷) در مورد برنامه خود برای نوروز ۱۴۰۲ گفت: امسال فروردین ماه تئاتری که ۳۰ سال پیش روی صحنه بردم را دوباره روی صحنه می‌برم.
وی افزود: اسم این اجرا معرکه در معرکه و تئاتر مورد علاقه ام است که ۲۰۰ بار در تهران اجرایش کردم و جدای از آن ۶ ماه در آمریکا روی صحنه برده ام؛ در همان سالها در دهه ۷۰ یک ماه در فرانسه و یکماه در آلمان اجرا داشتم و کاری بود که موفق و تاثیرگذار بود و بهترین نمایش در معنای مطلق شناخته شد. بسیار به این متن علاقه دارم چرا که مفاهیم درستی دارد، درست نوشته و کار شده است.
بازیگر فیلم سینمایی اجاره‌نشین‌ها (داریوش مهرجویی ۱۳۶۵) بیان کرد: این نمایش را از ۷ فروردین در ایرانشهر تالار هنرمندان سالن استاد سمندریان روی صحنه می برم و امیدوارم دوستان یاری کنند که این اجرا به نتیجه برسد.
طهمورث در مورد ماهیت این نمایش توضیح داد: کاری کاملا سنتی یعنی معرکه گیری است؛ این نمایش مفاهیم درستی دارد و در زمان اجرایش بازی ها و کارگردانی و طراحی آن خوب بود به اضافه این که تئاتر به معنای واقعی و تاثیرگذار بود. برای کسانی که سن و سالی داشتند، نوستالژیک بود چون یاد گذشته می افتادند و جوانترها چیزی را می دیدند که هم از نظر تکنیک و هم از منظر احساس بسیار بالا بود البته عده‌ای می گفتند (گناهش پای گویندگان) که نقطه عطف تئاتر ایران بود.
بازیگر فیلم سینمایی رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سیروس الوند ۱۳۸۳) در پاسخ به این پرسش که چرا به این اثر علاقه دارد، گفت: دلیلش این است که متن را دوست دارم چون مفاهیم درستی دارد و سه نسل از آن گذشته و نسل جدید کمتر تئاتر در معنای واقعی دیده اند و چنین اجرایی کمک و راهی است که بچه های جدید تئاتری خوب را ببینند.
وی افزود: این اجرا ۵ بازیگر دارد و خودم هم در آن بازی می کنم. ما تا آخرین روز اسفند تمرین کردیم و ۵ روز اول فروردین را به خودمان استراحت دادیم تا پس از آن روی صحنه برویم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی گرگ‌ها (داود میرباقری ۱۳۶۵-۶۶) در توضیح این که عمدتا چه کتاب‌هایی می خواند بیان کرد: فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، رمان، قصه و شعر می خوانم و به کسانی که بازیگری و کارگردانی و نویسندگی می کنند توصیه می کنم باید تمام موضوعات حتی تاریخ و جغرافی هم بخوانند، برای این که شما می خواهید یک انسان را خلق کنید و یک شخصیت بسازید در نتیجه باید شناختی کلی از جامعه داشته باشید.
وی در مورد این که آیا کتابی را به عنوان مرجع در حوزه بازیگری قبول دارد، گفت: خیر کتاب مرجع نداریم چون این کتاب ها تفکرات خصوصی آدم هاست در صورتی که کتاب مرجع باید تمام مبانی و تعهدات اجتماعی و تاریخی خودش را داشته باشد. کسانی که موضوعی را در کتابی تفسیر می کنند نظر شخصی می دهند و نظر شخصی با نظر عمومی و اصولی فرق دارد؛ در نتیجه نمی توان فهمید که درست است یا نادرست.
بازیگر مجموعه تلویزیونی فکر پلید (محسن شاه‌محمدی ۱۳۷۷) تصریح کرد: من در نوروز تا کنون اجرا نداشتم. نوروزها با هم هیچ فرقی ندارند و همانطور که ۲۵۰۰ سال است که ادامه داشته اند همچنان هم ادامه خواهند داشت اما این ما هستیم که فرق داریم فصل بهار و تاریخ و تقویم ما درست ترین است و ما هستیم که عوض می شویم و شاید فکر می کنیم که نوروز عوض شده است.

حسن طهمورث‌نیا مشهور به سیاوش طهمورث (متولد ۱۳۲۵) بازیگر و هنرمند ایرانی عرصه تئاتر، سینما، تلویزیون است.
فعالیت او در تئاتر محدود به بازیگری نبوده بلکه در مقام کارگردانی نیز آثاری را در ادوار مختلف جشنواره تئاتر فجر عرضه کرده است. از جمله در چهاردهمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۷۴ که در کنار رقبای شناخته شده‌ای نظیر قطب‌الدین صادقی با نمایش مویه جم، حسین نوری با نمایش شهود، چیستا یثربی با نمایش سرخ سوزان و کوروش تهامی با نمایش فردا را به روی صحنه برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *