14:22

پروژه گمانه‌زنی محوطه موسوم به تپه مریانج شهرستان همدان در پی درخواست تعیین و تکلیف مالک قطعه زمین مجاور این محوطه به منظور تغییر کاربری و احداث کارگاه صنعتی و ساخت معبر 12 متری توسط شهرداری در محدوده شهر مریانج استان همدان به انجام رسید.
به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، محمد شعبانی سرپرست هیئت باستان‌شناسی 2 بهمن 1401 با اعلام این خبر گفت: تپه مریانج محوطه بسیار کوچکی با وسعت تقریبی 600 متر مربع است که امروز در بین کارگاه‌های تولید صنایع چوبی شهر مریانج قرار گرفته است.
این باستان‌شناس با بیان‌اینکه در حال حاضر دسترسی به این محوطه که از سه طرف توسط کارگاه‌های صنعتی محصور شده تنها از طریق دو قطعه زمین مجاور آن امکان پذیر است اظهارکرد: در پی درخواست‌های مکرر مالک این دو قطعه زمین با تامین هزینه استانی و دریافت مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کار میدانی حفر گمانه برای بررسی وجود یا عدم وجود شواهد باستان‌شناختی در داخل این زمین‌ها شروع شد.
شعبانی افزود: در طول کار 7 گمانه در نقاط مختلف زمین و با فواصل متفاوت از عرصه ظاهری محوطه حفر و کار کاوش در این گمانه‌ها تا رسیدن به لایه‌ها و انباشت‌های طبیعی و بکر زمین ادامه یافت که در نتیجه آن هیچگونه شواهدی از لایه‌های فرهنگی و شواهد باستان‌شناختی به دست نیامد.
سرپرست هیئت باستان‌شناسی گفت: در نتیجه عدم دستیابی به شواهد تاریخی در این گمانه‌ها، مقرر شد طی مکاتبه با پژوهشکده باستان‌شناسی اقدامات لازم درخصوص تعریف پروژه میدانی دیگری با هدف لایه‌نگاری به منظور بررسی وضعیت خود محوطه انجام گیرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *