13:15

علیرضا نجف زاده، کارگردان سریال در حال ساخت «خوشنام» که این روزها مجموعه اش به پایان راه نزدیک شده است، از نحوه پرداخت های صداوسیما گله دارد و می گوید: متاسفانه پروژه در بخش مالی بسیار تحت فشار است و منِ کارگردان، الان حکم پدر و مادری را دارم که نان ندارم سرسفره بچه هایم بگذارم ولی از آنها توقع دارم خوب کار کنند. چطور ممکن است از نیروهایم از صبح زود تا پاسی از شب کار بکشم ولی سه ماه حقوق نگیرند!
کارگردان مجموعه طنز «خوشنام» در گفت و گویی با ایسنا درباره مشکلات مالی پروژه که مدتی است با آن دست و پنجه نرم می کنند، توضیح داد: وقتی یک پروژه مصوب می‌شود، ۵۰ الی ۶۰ خانوار به طور مستقیم و ۷۰ الی ۸۰ خانواده به شکل غیرمستقیم درگیر آن می شوند؛ به خصوص وقتی در این شرایط بحرانی کرونا، کسی کار می کند برای این است که سفره اش پیش زن و بچه خالی نماند. اما چگونه می شود پروژه ای که مصوب شده، همه نوع حمایت کلامی مدیران را به همراه داشته و اتفاقا بازخوردهای خوبی هم داشته، در پرداخت اقساط این قدر اذیت می کنند؟ این پروژه متعلق به صداوسیماست و فرزند سازمان است و ما امانتدار صداوسیماییم اما من مقابل تیم و بچه هایم بسیار شرمنده هستم.
نجف زاده همچنین تصریح کرد: برخی بازیگران، نیروهای تدارکات، رانندگان، نیروهای خدماتی و دستیاران من سه ماه است که حقوق نگرفته اند. من یک سوال دارم، اگر یک مدیر یا کارمندی یک ماه حقوق نگیرد ماه دوم چه واکنشی دارد؟ چرا فکر می کنند بچه های ما با باد هوا زندگی می کنند؟ چطور من از آنها توقع داشته باشم با عشق کار کنند و کار خوب به من ارائه بدهند؛ کما اینکه تا الان هم واقعاً همه با عشق کار کرده‌اند و نخواستند شرمنده مردم شوند، چون به‌ هرحال آنتن تلویزیون، آنتن مهم و مقدسی است. ما تمام توانمان را برای «خوشنام» پای کار گذاشتیم ولی در بحث پشتیبانی واقعا خواهشم این است طوری عمل نکنند که «نوشدارو بعد از مرگ سهراب» باشد.
کارگردان مجموعه های طنز «بوتیمار» و «زوج یا فرد» با اشاره به دشواری های کاری در ایام کرونا، بیان کرد: تقریبا هر کدام از عوامل و بازیگران ما یک یا دو دوره بیماری کرونا را در همین پروژه «خوشنام» پشت سر گذاشته اند و حتی در مقطعی کار ما تعطیل شد. تا همین الان هم کرونا ما را اذیت کرده است و در حال حاضر صدابردار و طراح لباس ما خانوادگی درگیر این بیماری شده اند. خود من هم به همراه خانواده ام مبتلا شدیم اما خدا را شکر رد کردیم ولی همچنان پای کارمان هستیم. بدون تعارف بگویم ما در این شرایط کرونایی با پوست کلفتی، داریم کار می‌کنیم و دلیلش هم اول تعهد اخلاقی است و دوم اینکه مخاطب برای ما مهم است؛ پس از آن طرف هم نیاز به حمایت داریم.
وی تاکید کرد: هیچ کدام از عوامل و بازیگران من قراردادهای غیرمتعارف ندارند و ثابت می کنم دستمزدهایشان نسبت به کارهایی که در پلتفرم ها و جاهای دیگر ساخته می‌شود، به مراتب پایین تر است. اول به دلیل ارتباط دوستانه که با هم داشتیم و دوم اینکه واقعا قصه را دوست داشتند و دلشان می خواست کار خوب انجام بدهند.
این کارگردان که سریالش از گزینه های ماه رمضانی شبکه یک سیما اعلام شده، درباره آخرین وضعیت تولید «خوشنام» اعلام کرد: در حال حاضر مونتاژ و موسیقی سریال همزمان در حال انجام است. تقریبا تمام بازیگران ما مقابل دوربین رفته‌اند و حدود ۹۰ درصد از کل تصویربرداری گرفته شده است. ما یک لوکیشن باشگاه سوارکاری داریم که از هفته آینده درگیر آن می شویم و مهران رجبی و سبا سلیمانی (دختر مرحوم علی سلیمانی) از جمله بازیگرانی هستند که هفته آینده به کارمان اضافه می شوند و مقابل دوربین می‌روند.
نجف زاده سپس به دیگر دشواری های کاری مجموعه «خوشنام» اشاره کرد و گفت: قصه ما قصه تابستانی بود اما به دلیل مشکلات کرونا و دیگر مسائلی که داشتیم، بازیگرانمان بخش هایی از کار را با لباس های تابستانی در چله ی زمستان در خیابان موتورسواری کردند و خیلی کار سختی بود. در اینجا می خواهم بگویم همه وظیفه شان را در «خوشنام» به درستی انجام دادند. حداقل توقع ما این است که حق بچه هایمان به موقع ادا شود. اگر ما قصد رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای، پلتفرم ها و جاهای دیگر را داریم، پس باید حمایت شویم.
کارگردان سریال «خوشنام» همچنین درباره پخش مجموعه اش در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد: طی جلساتی که داشتیم «خوشنام» از گزینه‌های رمضان امسال اعلام شد اما هنوز قطعی نشده است. فکر می‌کنم تا چند روز دیگر تصمیم نهایی برای پخش گرفته شود. من خودم اعتقاد دارم کار خوب در هر زمانی که پخش شود دیده می شود.
نجف زاده در پایان در پیامی خطاب به مخاطبان «خوشنام» اینگونه گفت: ما با جان و دل برایتان کار کردیم، امیدواریم کارمان به روح و روانتان بنشیند و مورد پسندتان قرار بگیرد و حالتان با دیدن «خوشنام» در کنار خانواده خوب باشد.

سریال «خوشنام» با بازی حمید لولایی، هومن حاج عبدالهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، نیلوفر رجایی فر، رابعه مدنی، خسرو احمدی، اکبر سنگی، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، مریم سرمدی، محمدرضا داوود نژاد، سیاوش چراغی پور و … ساخته می شود.
در خلاصه داستان سریال «خوشنام» به تهیه‌کنندگی احمد زالی می‌خوانیم: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *