10:32

پوریا گلستانی از ادامه ندادن اجراهای باقی مانده نمایش «او زیباست» بعد از پایان محدودیت های کرونایی خبر داد و از وضعیت نابه‌سامان تئاتر و حمایت نشدن از هنرمندان گلایه کرد.
پوریا گلستانی کارگردان نمایش «او زیباست» که در تماشاخانه سپند روی صحنه بود و به دلیل تعطیلی فعالیت‌های تئاتری ادامه اجرایش متوقف شد، در این باره به خبرنگار مهر گفت: تنها حرفی که می‌توان زد این است که امیدوارم در آینده وضع بهتر شود. امروزه واقعاً تئاتر در ایران هیچ حرفی برای گفتن ندارد چون هنرمندان تئاتر آنقدر از نظر مالی به حقشان نمی رسند که هر روز اوضاعشان بد و بدتر می‌شود و تئاتر نیز بدون هنرمندانش زنده نخواهد بود.
وی که تصمیم به ادامه ندادن اجراهای باقی مانده نمایش گرفته است، در این باره توضیح داد: به این دلیل تصمیم به لغو اجرای نمایش گرفتم که ادامه اجراها منطقی نیست. اگر قرار باشد یک نمایش به صورت حرفه‌ای روی صحنه برود نیازمند هزینه‌هایی است، بعضی‌ها روی صحنه بردن و نبردن تئاتر را با خاموش و روشن کردن یک اتومبیل اشتباه گرفته‌اند که به اعتقاد من به این سادگی‌ها نیست.
گلستانی ادامه داد: وخامت اوضاع تئاتر به دلایلی چون مدیریت ضعیف و … قبل از کرونا بر همه اهل هنر آشکار بود اما با حضور کرونا عملاً وضعیت فاجعه شد، هر زمان که قرار شد جایی تعطیل شود اولین جا تئاتر بود و هر زمان که قرار شد جایی باز شود آخرین جا تئاتر.
وی با اشاره به اینکه میزان حمایت از گروه‌ها و تماشاخانه‌های خصوصی در این دوران ناعادلانه صورت گرفته است، عنوان کرد: به اعتقاد همه ما حمایتی که از تئاتر می‌شود ابداً در خور گروه‌های تئاتری نیست و حتی همان مبالغ اندک را بین گروه‌هایی که دوست دارند، پخش می‌کنند اما چطور موقع بازبینی و ممیزی همه با هم برابرند در حالی که کار به حمایت که می‌رسد از عده‌ای که مورد تأیید خودشان است، حمایت می‌کنند که واقعاً بی عدالتی است. سالن را به صورت رایگان در اختیار برخی از هنرمندان نورچشمی می‌گذارند بعد حمایت مالی هم از آنها می‌کنند. کاش گوشه چشمی هم به هنرمندان جوانی که با دوستان مدیر و مسئول آشنایی ندارند، می‌انداختند.
این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: من به عنوان مسئول یک گروه کوچک تئاتری هیچ رویکرد و برنامه‌ای برای آینده ندارم و تنها منتظرم ببینم چه می‌شود و اینکه آیا می‌توانم سال دیگر باز هم تئاتر کار کنم یا خیر!
«او زیباست» کاری از گروه تئاتر «کوچه» به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی بود که از ۲۰ خرداد ماه در تماشاخانه سپند روی صحنه رفت.
در خلاصه داستان نمایش آمده است: دختری در یک بیمارستان روانی بستری شده و به دنبال راهی است تا از آنجا خارج شود که…
عکس از محسن بی ده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *