11:37

سینماهای «هنر و تجربه» از 6 دی ماه میزبان مستند «سينه‌ما رکس» به کارگردانی ميترا مهتريان و صادق دهقان می‌شوند.
به گزارش رسیده، مستند «سينه‌ما رکس» به کارگردانی ميترا مهتريان و صادق دهقان و تهیه‌کنندگی ميترا مهتريان از روز دوشنبه 6 دی ماه روی پرده سینماهای هنروتجربه می‌رود.
این مستند که محصول سال 99 است و به قربانیان حادثه سینمارکس آبادان می‌پردازد، به سراغ خانواده‌هایی رفته است که در این اتفاق، عزیزی را از دست داده‌ و یا به صورت غیرمستقیم متاثر شده‌ و آسيب روحی دیده‌اند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: ٢٨ مرداد ١٣٥٧ ساعت ده شب آبادانِ گرم/ يكباره داغ شد/ گُر گرفت/ سوخت ـــ سينماركس اش با گوزنها بر پرده و بيش از ٦٠٠ جان بی خبر از پشتِ پرده…. روايت رسمى اما ٣٧٧ تن هموطن بود. و چند تبعه ی كره و فيليپين در كنارشان. شهر شد چهارصدهزار صاحب عزا، و بهت و اندوه به سرعت منتشر شد در همه جا.
عوامل «سينه‌ما رکس» عبارتند از نويسنده و كارگردان: ميترا مهتريان و صادق دهقان، پژوهش: ميترا مهتريان، تصوير: صادق دهقان، ميترا مهتريان، افشين خسروآبادی و عماد سلمانيان، دستيار تصوير: ميلاد جعفری، تدوين: صادق دهقان، صدابرداری: ايمان لطفيان و فرهاد عمویی تبريزی، صداگذاری: گيسو آزادروش و تهيه‌كننده: ميترا مهتريان با حمايت منطقه آزاد اروند.
آیین دیدار این مستند روز دوشنبه 6 دی ماه ساعت 17 در موزه سینما برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *