20:24

نمایشگاه مجازی «گل‌های تشنه لب» با نقاشی‌های عاشورایی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و صفر گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی، هر سـاله هم‌زمـان با فرا رسـیدن ایام سوگواري سالار شـهیدان(ع) مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکري نیز رنگ و بوی عاشورا می‌گیرنـد. اعضا و مربیان کانون نیز می‌کوشـند هر یک به نوبه‌‌ی خود در راه معرفی و اعتلای فرهنگ عاشورا، گام بردارند و با تولید و خلق آثار ادبی و هنری، سهم کوچکی در عزاداری حضرت سیدالشهدا و یارانش داشته باشند.
بر همین اساس، با توجه به شیوع بیماری کرونا و حضور محدود اعضا در مراکز کانون، انجمن هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعدادی از نقاشی‌های عاشورایی اعضا را در نمایشگاهی مجازی با عنوان «گل‌های تشنه لب» در پایگاه مجازی خود به نشانی kpf.ir برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.
این مجموعه هنرِ کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور است که از سالیان قبل تاکنون در آرشیو واحد هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون گردآوری شده است.
به گفته کارشناس مسئول انجمن ‌هنرهای تجسمی کانون، محرم و واقعه عاشورا، از جمله موضوع‌هایی است که کودکان و نوجوانان به دلیل اهمیت، جذابیت و ملموس بودن، جلوه‌های آن را به زیبایی در نقاشی‌های خود به نمایش می‌گذارند. کودکان و نوجوانان وقتی چیزی را به خوبی حس کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند، به زیبایی تمام آن را با تمام جزییات به تصویر می‌کشند و محرم و واقعه عاشورا از جمله این موضوع‌ها است.
معصومه فاضلی‌مقدس افزود: کودکان و نوجوانان با اشتیاق به همراه اعضای خانواده، در این مراسم شرکت می‌کنند و از نزدیک تمام وقایع و آیین‌های سوگواری محرم، دسته‌ها و عزاداری‌ها، نذری‌دادن‌ها و… را لمس می‌کنند. این آثار با تکیه بر فرهنگ بومی، جغرافیا و آیین‌های محرم در جای جای کشور عزیزمان ایران به تصویر کشیده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقاشی با موضوع واقعه عاشورا و ماه محرم می‌تواند ذهن کودکان و نوجوانان را نسبت به واقعه کربلا کنجکاوتر کرده و آن‌ها را با ارزش‌های اخلاقی و انسانی و درس‌های نهفته در داستان زندگی و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش آشنا کند.

یادآوری می‌شود نمایشگاه «گل‌های تشنه لب» از روز شنبه 23 مرداد 1400 (مصادف با 5 محرم‌الحرام) تا پایان ماه صفر 1443 به نشانی kpf.ir در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *