گل‌ها نرسید اما مردم سینما رفتند

10:48

هر چه به روزهای پایانی جشنواره نزدیک می‌شویم، بر میزان حرارت این رویداد و البته حواشی آن افزوده می‌شود.
به گزارش ایرنا، هفتمین روز جشنواره فجر، با فیلم کاپیتان آغاز شد. فیلمی که تقریبا تمام بازیگران نوجوان خود را به پردیس ملت آورد و این بازیگران با تشویق و استقبال خوبی از سوی مخاطبان و اهالی رسانه مواجه شدند.
مهمانان نوجوان این فیلم، بلافاصله پس از اتمام فیلم، به برج میلاد رفتند و در آنجا نیز با استقبال خوبی از سوی هنرمندان مواجه شدند. سپس به سالن نمایش فیلم رفتند و برای دومین بار در طول روز گذشته، فیلم خود را تماشا کردند.
فیلم دوم این روز، گل‌های باوارده بود که حاشیه بزرگ این روز را رقم زد. البته که چند ساعت پیش از نمایش این فیلم، زمزمه‌هایی مبنی بر تاخیر در زمان پخش این فیلم منتشر شد که این تاخیر، ۲ ساعت به طول انجامید و سپس اعلام شد که فیلم، برای امشب نمایش نخواهد داشت.
برج میلاد نیز وضع به همین ترتیب بود و ۵۵ دقیقه پس از موعد مقرر نمایش، درب‌های سالن باز شد. جمعیت زیادی که برای تماشای این فیلم، در هوای بارانی آمده بودند، ۳۵ دقیقه نیز در مرکز همایش‌ها منتظر ماندند اما اعلام شد که این فیلم برای امشب، با تاخیر همراه بوده است
در برج میلاد نیز وضع به همین ترتیب بود و ۵۵ دقیقه پس از موعد مقرر نمایش، درب‌های سالن باز شد. جمعیت زیادی که برای تماشای این فیلم، در هوای بارانی آمده بودند، ۳۵ دقیقه نیز در مرکز همایش‌ها منتظر ماندند اما اعلام شد که این فیلم برای امشب، با تاخیر همراه بوده است.
این تاخیر سبب شد تا عده‌ای در برج میلاد به شوخی اعلام کنند که جشنواره، حالا جشنواره شده چون پس از ۶ روز پخش منظم و سرساعت فیلم‌ها، بالاخره در یک مورد تاخیر به وجود آمد و این تاخیرها، جزء طبیعی و بامزه هر دوره از جشنواره است.
از سینماهای مردمی نیز خبر می‌رسد که این فیلم نتوانسته در زمان مقرر نمایش داده شود و بنابراین فیلم اتاقک گلی به جای این فیلم به روی پرده سینماهای کورش، شهرک، آزادی، تماشا، تیراژه ۲، مگامال و هدیش رفته است.
این نرسیدن فیلم، خیلی زود به سوژه موافقان تحریم جشنواره تبدیل شد و آنها نهایت تلاش خود را به عمل آوردند تا اعلام کنند که کارگردان و تهیه‌کننده فیلم، آن را به جشنواره نداده‌اند اما هنوز دقایقی از این خبر کذب نگذشته بود که روابط‌عمومی این فیلم، با رد این شائبه، وجود اشکالات فنی را دلیلی برای نرسیدن فیلم عنوان کرد و همچنین مقرر شد که فیلم در روز ۲۰ بهمن‌ماه، نمایش رسمی خود را در پردیس ملت، برج میلاد و سینماهای مردمی آغاز کند.
برای تماشای این فیلم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر نفت به پردیس ملت رفتند و علیرغم آماده نبودن نسخه نهایی، به تماشای نسخه اصلاح‌نشده نشستند.
برای تماشای این فیلم، عده‌ای از کارگران صنعت پتروشیمی نیز به پردیس ملت آمده بودند که با توجه به آماده نبودن فیلم، نسخه اصلاح‌نشده برای این عزیزان زحمتکش نمایش داده شد.
وزیر ارشاد، مهمان ویژه هفتمین روز جشنواره فجر بود. اسماعیلی، عصر روز گذشته به پردیس ملت رفت و با استقبال محمد خزاعی و مجتبی امینی، از خانه رسانه، بازدید به عمل آورد و در گفت‌وگوهایی متعدد، به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.
از سوی دیگر، محمد خزاعی نیز بعدازظهر روز گذشته به برج میلاد آمد تا از بخش بازار جشنواره بازدیدی به عمل آورد. بخش بازار از این حیث مهم است که پس از ۲ سال کرونایی که تقریبا هیچ جشنواره‌ای در جهان، پذیرای بخش بازار نبود، حالا جشنواره فیلم فجر، از چنین فرصتی استفاده کرده و در یک سیاست منطقی، از ۲۱ کشور جهان که بیشتر شامل کشورهای همسایه، کشورهای فارسی‌زبان و کشورهای عضو پیمان شانگهای است، دعوت کرد تا در این بازار شرکت داشته باشند.
محمد خزاعی به همراه مجتبی امینی، تقریبا از تمامی غرفه‌های بازار بازدید به عمل آوردند و با مدعوین، به گفت‌وگو مشغول شدند. این بازدید، بیش از ۹۰ دقیقه به طول انجامید و خزاعی، علاوه بر بازدید از غرفه‌های مختلف وطنی، از غرفه‌های کشورهایی چون چین، روسیه، عراق، سوریه، عمان، لبنان و افغانستان، بازدید به عمل آورد.

اخبار خوشایند از سینماهای مردمی پایتخت
امروز اما اخبار خوشایند بیشتری از سینماهای مردمی پایتخت به گوش می‌رسد. طبق این اخبار، ضریب اشغال صندلی‌های این سینماها، به بالاترین میزان روزهای گذشته خود رسیده است و علاوه بر کت چرمی، فیلم سرهنگ ثریا نیز به سانس فوق‌العاده رسیده است. در این روز، پردیس آزادی، پذیرای مخاطبانی بود که برای سانس فوق‌العاده مراجعه کرده بودند.
همچنین اوضاع در سینماهای شهرستان‌ها نیز خوب ارزیابی می‌شود به‌طوری‌که آثار جشنواره در شهر مشهد، در همان نخستین‌روز نمایش، به سانس فوق‌العاده رسید و در مراکز استان‌های دیگر نیز استقبال قابل‌قبولی از آثار جشنواره صورت گرفته که در ادامه، قطعا سانس‌های فوق‌العاده بسیاری را در این شهرها شاهد خواهیم بود.
این استقبال از آثار در استان‌ها از آن حیث مهم تلقی می‌شود که فیلم‌ها با فاصله ۲۴ ساعت پس از بلیت‌فروشی، نمایش داده شدند و هنوز تبلیغات درخوری برای جشنواره استانی در فضای شهری و محیطی صورت نگرفته و قطعا در روزهای آینده باید منتظر اخبار به‌مراتب بهتری از نحوه استقبال مخاطبان در سینماهای مردمی باشیم.
راندمان به‌مراتب بهتر حضور مخاطبان در سینماهای مردمی، پردیس ملت و برج میلاد نشان می‌دهد که جشنواره هر چه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، بر میزان حرارت آن نیز افزوده می‌شود. با آن‌که هفتمین روز جشنواره با بارش باران و ترافیک شدید همراه بود اما بیشترین میزان استقبال در برج میلاد به عمل آمد و به جز ۲ ردیف جلویی، تمامی صندلی‌های مرکز همایش‌ها پر بود.
طبیعتا در سینماهای مردمی نیز میزان استقبال با توجه به تعطیلی روزهای پایانی هفته، با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود. اتفاقی که با تعدد سانس‌های فوق‌العاده در تهران و شهرستان‌ها، حاوی اخبار خوشایندی برای روزهای آتی جشنواره خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *