یکی از گروه‌های فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران جایزه بزرگ رویدادموسیقایی و بین المللی «مقام» کشور ازبکستان را از آن خود کرد.

حمید قنبری آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «کلون زمان» در گفت‌وگو بامهر ضمن تشریح تازهترین فعالیت های این گروه بیان کرد: چندی پیش رویداد بینالمللی «مقام» در کشور ازبکستان برگزار و گروه «کلون زمان» موفق شد که «جایزهبزرگ» این فستیوال را دریافت کند.

وی افزود: فستیوال «مقام» در حال حاضر، یکی از معدود رویدادهای فرهنگی جهاناست که عمدتاُ بر موسیقی‌های کلاسیکِ حوزه‌ فرهنگی خاورمیانه و نزدیک، آسیایمیانه و شمال آفریقا متمرکز است. این رویداد از ۲۷ تا ۳۰ ماه ژوئن در شهر «زمین»، بامهمانانی از بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار شد.

این نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: دربخش رقابتی این جشنواره، ۳۰ گروه از کشورهای مختلف منطقه حضور داشتند. پس ازگروه ما که به‌عنوان تنها نماینده‌ ایران، برنده‌ مهم‌ترین جایزه‌ این جشنواره شد،هنرمندان برجسته‌ای از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکیه، هند و منطقه‌ایغورستان جوایز اول تا سوم مشترک را از آن خود کردند و من امیدوارم با کسب اینمقام توانسته باشیم گامی در تداوم و معرفی فرهنگ غنی موسیقایی ایران زمینبرداریم.

5091260.jpg

حمید قنبری از جمله هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی است که تحصیلات تکمیلی خودرا در رشته موسیقی به پایان رساند و پس از آن نوازندگی تمبک را نیز از بهمن رجبی فرارگرفت و سپس در عرصههای مختلف حوزه موسیقی از جمله کنسرت، آلبوم و دیگرفرآیندهای حرفه ای این حوزه تولیداتی را پیش روی مخاطبان قرار داد.

سرپرستی گروه «کلون زمان» و اجرای کنسرت با گروه های «آفتاب»، «آفاق»،«مهتاب» و «مهر آوا» در تهران و دیگر شهرهای ایران، همکاری با ارکستر سمفونیکتهران به رهبری فریدون ناصری، شرکت در تهیه و اجرای موسیقی فیلم، تئاتر وسریالهای تلویزیونی، بخشی از فعالیت های موسیقایی او را تشکیل می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *