10:15

کیهان کلهر ، موسیقیدان شناخته شده ایران در کنار صداقت جباری و مصطفی گودرزی، دو چهره شاخص تجسمی داوری دومین جایزه آینه دار دوران که تلاش دارد آثار بزرگان ادب فارسی را از دریچه هنرهای تجسمی بازتاب دهد به عهده دارد.
به گزارش رسیده، در حالی که کمتر از دو هفته تا پایان زمان فراخوان جايزه آينه‌دار دوران با موضوع انعکاس شخصیت و نیز آثار استادان محمد ابراهیم باستانی پاریزی و طاهره صفارزاده باقی مانده، سيد عباس دعايي مدير این جایزه، ضمن معرفی شورای داوری درباره چرایی حضور کیهان کلهر گفت:
در نخستین دورۀ جایزۀ آینه‌دار دوران، قرار بود هم زمان با نمایش آثار منتخب تجسمی در شهر پاریس، کنسرت موسیقی با حضور جناب استاد كيهان كلهر برگزار شود و ایشان قطعه‌ای را به یاد استاد باستانی پاریزی در مركز يونسكو در پاریس اجرا نمایند ، تقریبا همه هماهنگی ها انجام شد اما متأسفانه به دليل شیوع اپيدمي كرونا امكان برگزاري اين اجرا فراهم نشد. خوشبختانه برای این دوره استاد کلهر پذیرفتند در کنار اساتید ارجمند جباری و گودرزی در جمع شورای داوری حضور یابند تا سهمی در بزرگداشت مقام و جایگاه زنده یادان باستانی پاریزی و صفارزاده ایفا کنند.
دعایی با تشكر از هنرمندانی كه در اين دوره شركت كردند و آثاری جذاب و تامل برانگیز درباره خلق نمودند، گفت: تا این لحظه شمار هنرمندانی که استقبال کردند شوق برانگیز بود و ما را در هدف مان که شناساندن مفاخر کشور با زبان هنر و آشنایی بیشتر نسل امروز با نخبگان و بزرگان است مصمم تر کرد.
او از علاقمندان به شرکت در این جایزه هنری درخواست كرد با عنایت به محدودیت‌های اجراي نمايشگاه آثار برگزيده ـ که بناست در فرهنگستان هنر برپا شود ـ به زمان‌بندی مندرج در فراخوان توجه کنند زیرا زمان دریافت آثار و برپایی نمایشگاه تمدید نخواهد شد. به گفتۀ وی، تمام اطلاعات مورد نیاز در پایگاه مجازی جایزه آینده‌دار دوران به نشانی www.ayenehdar.ir درج شده است.
او در پايان از زحمات استاد حبيب‌الله صادقی و نیز پیروز ارجمند براي راهنمايي‌ها و همراهی در شکل‌گیری و برگزاری اين جايزه تشكر كرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *